خروج سپاه از گروه‌های تروریستی مسأله فرعی مذاکرات برجام  است

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در آستانه روز مقاومت اسلامی هستیم اظهار کرد: پیش از سال ۲۰۱۱ که مسأله بیداری اسلامی و جنگ سوریه در منطقه مطرح شد، آمریکا بارها به بشاراسد در باره عدم حمایت از محور مقاومت تذکر داده بود، حتی در همان اوایل که مسأله جنگ داخلی در سوریه پیش آمد، به بشار دوباره پیشنهاد دادند اگر ارتباطش را با ایران قطع و از مقاومت لبنان پشتیبانی نکند، بسته‌های حمایت اقتصادی را فراهم می‌کنند اما اسد به دلیل گذشته‌ای که داشت و تعلق به جبهه مقاومت، این پیشنهاد را رد کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خداوند مدافعان حرم و شهدای بزرگ به ویژه شهید همدانی را با اولیا محشور کند که سوریه را از سقوط قطعی نجات دادند خاطرنشان کرد: شهید همدانی به عنوان مستشار وارد سوریه شد تا مشورت دهد و مردم سوریه نیز با این مدیریت در برابر دشمن ایستادند.

وی گفت: در خاطرات شهیدهمدانی آمده که وقتی وارد سوریه شدند تقریباً حکومت در حال سقوط بود، ایشان پیشنهاد می‌دهد که مردم ورود کنند، به آنها اسلحه داده شود که با پذیرش بشار مردم وارد عرصه مقاومت شدند و هسته اصلی دفاع وطنی در آنجا شکل گرفت.

شعبانی با بیان اینکه البته این به آن معنا نیست که ایرادی به دولت سوریه وارد نیست، قطعاً مشکلاتی نیز بوده است اما نگاه جمهوری اسلامی مسأله تحولات آینده است اظهار کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم و مجاهدت‌های شهید همدانی‌ها اتفاقات بزرگی رخ داد.

وی گفت: همین اخیراً در جنگ غزه، در نامه مقام معظم رهبری نیز آمده است یک بخش کوچکی از جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و اسرائیل توانایی مقابله را از دست داده است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: دشمن باید امروز بداند به برکت این مقاومت‌ها، خون شهید سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها، جبهه مقاومت توسعه کمی و کیفی بالایی پیدا کرده و یک شبکه قدرتمند مقاومت در منطقه شکل گرفته که هر بخش آن می‌تواند در مقابل اسرائیل بایستد.

وی گفت: حزب الله لبنان به تنهایی، غزه، حماس، فاطمیون و زینبیون هر یک به تنهایی می‌توانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند و دشمن به خوبی فهمیده که به سادگی نمی‌توانند با جبهه مقاومت دربیفتد.

شعبانی افزود: سردار پرافتخار ما در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاد و جامعه قدردان شهدای مدافع حرم هستند، بگذریم که عده‌ای گاهی اوقات با تساهلات خود و عدم درک صحیح از امنیت دینی و ملی کشور حرف‌هایی می‌زنند.

وی ادامه داد: آنها زخم زبان‌هایی را در همان دوران نیز مطرح می‌کردند، اما امروز کشور ما نشان داد سیاست جمهوری اسلامی در راهبرد خود در منطقه موفق بوده است.

خطیب جمعه همدان : غرب به بهانه‌جویی‌های خود پایان دهد/ چرا دستور دولت برای کنترل اجاره‌بها رعایت نمی‌شود؟

 

امام جمعه همدان در ادامه به بحث برجام و مذاکرات پرداخت و گفت: امروز رسانه‌های دشمن گاهی مواقع فرافکنی کرده و خروج یا عدم خروج سپاه را از لیست گروهک‌های تروریستی را مسأله اصلی نشان می‌دهند در حالی که واقعیت مسأله این نیست، خروج یا عدم خروج سپاه از لیست گروه‌های تروریستی یک مسأله کاملا فرعی است، مسأله اصلی برای کشور ما کنار گذاشتن کامل تحریم‌هاست.

وی با بیان اینکه کشور ما باید از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند شود اظهار کرد: کشور ما سال‌هاست با برجام مواجه هست اما هیچگاه نتوانسته از منافع اقتصادی آن بهره‌مند شود، آن چیزی که دولت اصرار دارد این است که ابتدا تحریم‌ها برداشته شود دوم آنکه طرف مقابل تضمین محکم بدهد که این کار را نمی‌کند و مداوم می‌گویند که برگردیم به برجام، اما ممکن است چند ماه پس از بازگشت به برجام مجدداً خارج شوند.

شعبانی با اشاره به اینکه اگر تضمین ندهند، آیا سرمایه‌گذار خارجی راضی به حضور در کشور ما خواهد شد افزود: قطعا پاسخ این سئوال خیر است، لذا مشکل برجام این است که طرف مقابل ما تضمین نمی‌دهد، فرافکنی می‌کند و تنها دنبال این است که برگردد به برجام، مسائل هسته‌ای ما را کنترل کند و پس از رسیدن به اهداف خود مجدداً خارج شود، اما مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما تجربه تلخی را در گذشته داشتیم تصریح کرد: مسأله این است که طرف غربی با یک منطق مذاکره نمی‌کند البته امروز کشور ما از موضع قدرت مذاکره می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.