واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه افزایش پیدا کرد

آمارهای اداره آمار اتحادیه اروپا نشان داد، این اتحادیه در ماه ژوئن نسبت به ماه پیش از آن، نفت و محصولات نفتی بیشتری از روسیه وارد کرده است.

آمارهای اولیه یوروستات، اداره آمار اتحادیه اروپا نشان داد، این اتحادیه در ژوئن نسبت به ماه پیش از آن، نفت و محصولات نفتی بیشتری از روسیه وارد کرده است.

این افزایش در حالی رخ داده است که دولت های عضو اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه از اوایل سال ۲۰۲۳ موافقت و آن را تصویب کردند.

آمارها نشان داد، دولت های اتحادیه اروپا حدود ۷.۳ میلیون تن نفت روسیه را وارد کردند که ۰.۴ درصد بیشتر از ماه می است. واردات فرآورده های نفتی از روسیه در ماه ژوئن با ۹.۷ درصد افزایش به ۲.۶۵ میلیون تن رسیده است.

آمارهای یوروستات نشان داد، کل واردات نفت و پتروشیمی روسیه توسط کشورهای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن نسبت به ماه می ۲.۷ درصد بیشتر شده است.

با این حال، عرضه کل سوخت های فسیلی روسیه به بقیه اروپا در بحبوحه تحریم های غرب کاهش یافته است. صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا، در ژوئن ۲۰۲۲،  نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷ درصد کمتر بود، در حالی که فروش محصولات نفتی ۲۴ درصد کاهش یافت.

به عنوان بخشی از ششمین بسته تحریمی که در ماه ژوئن اعلام شد، اتحادیه اروپا بخشی از تحریم نفت را علیه روسیه اعمال کرد. بر اساس آن، ارسال محموله های دریایی نفت به این منطقه ممنوع شد و شرکت ها از بیمه و بیمه اتکایی حمل و نقل دریایی نفت و محصولات پالایش شده روسیه به کشورهای خارج از این بلوک منع شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.