قیمت باورنکردنی میوه‌های لاکچری در بازار

در این گزارش سعی داریم به نرخ انواع میوه‌های لاکچری موجود در بازار بپردازیم.

همه ما در برخی از میوه فروشی هایی که در مناطق بالا قرار دارند چشممان به میوه هایی خورده که حتی نام آنها را نیز بلد نیستیم و حتی تا به حال آنها را ندیدیم و هیچ تصوری از طعم آنها نداریم. با قدم زدن در بازار تجریش بیشتر این میوه‌ها به چشممان می‌خورد.

میوه هایی با رنگ‌های دلربا که به مقدار کم در بسته‌بندی هایی سفید دیده می‌شوند. برق این میوه‌ها زیر نور سفید میوه فروشی بیشتر به چشم می‌خورد.

این میوه‌ها قیمت‌های بسیار بالایی دارند. مشخص نیست تعیین نرخ آنها چگونه است اما در هر میوه فروشی با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند.

وقتی نرخ آنها را میبینیم به این نتیجه می‌رسیم که لاکچری بازی از خانه و ماشین به بازار میوه نیز راه پیدا کرده است. دیگر ظرف میوه روی میز پذیرایی خانه‌ها در برخی موارد ممکن است میلیونی باشد.

این موارد در حالی است که رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی پیرامون میزان تقاضا برای خرید میوه در بازار به خبرنگار گسترش نیوز نیز گفت: قدرت خرید مردم حدودا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. الان در مغازه‌ها مشاهده می‌کنید که شخصی که موقعیت مالی مناسبی دارد یک کیلو میوه می‌خرد. میزان تقاضا مدت‌ها است که مطلوب نیست.

حال در این گزارش سعی داریم به نرخ انواع میوه‌های لاکچری موجود در بازار بپردازیم.

یک کیلو از این میوه ۸۴۰ هزار تومان است!

یکی از میوه هایی که ممکن است دیده باشیم رامبوتان است. رامبوتان میوه‌ای گرمسیری است. این میوه، بومی مناطق استوایی است. کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند مالزی و ویتنام، مهم‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان این میوه به جهان هستند. این میوه شیرین و آبدار است و طعمی شبیه به انگور دارد. نیم کیلو از این میوه استوایی بالای ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت-رامبوتان

میوه‌ای که کیلویی ۲۵۰ هزار تومان می‌ارزد!

فیسالیس یکی از میوه هایی است که در بسته‌بندی‌های کوچکی کنار میوه فروشی‌های بالا شهر دیده می‌شود. این میوه ظاهری شبیه به گوجه فرنگی دارد.

قیمت این میوه لاکچری کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است.

قیمت-فیسالیس

این میوه، دانه‌ای فروخته می‌شود

آووکادو میوه‌ای است که علیرغم گرمسیر بودن در ایران تولید نمی‌شود. ۴۰۰ نوع آووکادو در مکزیک و جنوب امریکا وجود دارد. بعد از کشت نهال آووکادو، ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد تا میوه بدهد.

قیمت این میوه لاکچری دانه‌ای حساب می‌شود. نرخ آووکادو دانه‌ای ۷۵ هزار تومان است.

قیمت-آووکادو

قیمت نجومی بلوبری

بلوبری میوه‌ای از خانواده تمشک‌ها یا بری‌ها است. بری‌ها خانواده پر جمعیتی هستند. این میوه شیرین و ترش بوده و طعم متفاوت و جذابی دارد. بلوبری میوه‌ای با طبع خشک و سرد است.

قیمت بسته‌بندی ۳۷۵ گرمی بلوبری ۴۳۵ هزار تومان است.

قیمت-بلوبری

قیمت این میوه وحشتناک است

دراگون فروت گیاهی دائمی و متعلق به خانواده کاکتوس‌ها است. خاستگاه این گیاه امریکای مرکزی است و از آنجا به طور گسترده‌ای در سراسر جهان به ویژه در کشورهای گرمسیری گسترش یافته است. این میوه طعمی شیرین و ملایمی شبیه مزه ی بین کیوی و گلابی دارد.

این میوه فوق لاکچری دانه‌ای ۳۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت-دراگون

قیمت نجومی این میوه

منگوستین، یکی از میوه‌های خوشمزه استوایی شبیه بادمجان دلمه‌ای است که برای سلامتی بسیار خاصیت دارد. گیاه این میوه در مالزی و تایلند و اندونزی و جنوب هند می‌روید. منگوستین یک میوه گرمسیری است که به عنوان یکی از میوه‌های بسیار خوش طعم جهان شهرت دارد.

۴۰۰ گرم از این میوه با نرخ ۵۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت-منگوستین

یک کیلو از این میوه ۱ میلیون می‌ارزد!

رزبری‌ها در اوج طراوت چیده می‌شوند و فقط چند ساعت پس از برداشت سریع منجمد می‌شوند تا رطوبت، طعم و مواد مغذی آنها حفظ شود.

۱۰۰ گرم رزبری منجمد نزدیک به ۱۱۰ هزار تومان است.

قیمت-رزبری

پشن فروت میوه‌ای لاکچری و گران

پشن فروت که با نام گرانادیلا نیز شناخته می‌شود، میوه‌ای لذیذ است که در بسیاری از مناطق با فواید بسیار زیادی کشت می‌شود.

۱۵۰ گرم از این میوه حدود ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت-پشن-فروت

آناناس چند؟

ریشه آناناس از جنوب برزیل و پاراگوئه است. این میوه از قدیم در دسته میوه‌های لاکچری قرار داشت. در بسیاری از تبلیغات تلویزیونی نیز از این میوه استفاده می‌شود.

۲ کیلو از این میوه بالای ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت-آناناس

انبه میوه‌ای شیرین و گران

انبه میوه شیرین و خوش‌طعمی است و از خواص انبه می‌توان به وجود ویتامین C و A و انواع مختلف کاروتنوئیدها اشاره کرد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

قیمت ۱ کیلو از این میوه به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت-انبه

کلام آخر

قیمت برخی از میوه‌های لاکچری بالا به کیلویی ۱ میلیون تومان نیز می‌رسد. میوه هایی که برای افرادی خاص در محله هایی خاص وجود دارد. این در حالی است که ۵۰ درصد کاهش میزان تقاضا از بازار میوه را داریم و مردم توانایی خرید ندارند. جالب است که یک ظرف از این میوه‌های لاکچری میلیون‌ها تومان می‌ارزد!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.