قالیباف: سران قوا مصوبه‌ای برای لغو قانون ارائه کالابرگ نداشت

شهباز حسن‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس مجلس باید آخرین وضعیت کشور را به اطلاع نمایندگان برساند چرا که امروز مطالبی درباره برجام شنیده می‌شود اما نمایندگان از جزئیات آن مطلع نیستند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار بر این بود که قیمت کالاهای اساسی بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰ باشد اما امروز قیمت‌ها به شدت افزایش یافته و لجام گسیخته است و هر جا سخنگوی دولت کم می‌آورد مشکل را به گردن مصوبه مجلس می‌اندازد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال بنده آن است که آیا مجلس هنوز در رأس امور است یا خیر؟ مصوبات سران قوا برخلاف مصوبات مجلس است و شنیده ایم که درباره قیمت‌ها قرار است در جلسه سران قوا تصمیم گیری شود، این در حالی است که این موضوع باید در مجلس تصمیم گیری شود.

حسن‌پور متذکر شد: تا امروز یک ریال بودجه برای بخش عمرانی اختصاص نیافته است، وام بنیاد مسکن هم که ۲۰۰ میلیون تومان است پرداخت نشده و مردم برای دریافت این وام مشکل دارند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: در خصوص قیمت‌ها باید تاکید کنم مصوبه مجلس کاملاً مشخص است و هیچ مصوبه‌ای در جلسه سران قوا مبنی بر اینکه قانون مجلس حذف شود و قانون ارائه کالابرگ لغو شود، نداشتیم.

وی بیان کرد: درباره موافقت نامه‌ها هم باید بگویم سازمان برنامه و بودجه به ما گزارش داده اند و این موافقت نامه‌ها امضا شده است. ۱۲ همت به استان‌ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شده و ما پیگیری می‌کنیم مابقی آن انجام شود. حتماً از رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت می‌کنیم در صحن مجلس حضور یابد و در این باره توضیحاتی ارائه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.