خط و نشان برای ترامپ و پمپئو/ بعد از حمله به سلمان رشدی احساس خطر کنید

روزنامه کیهان در شماره امروز خود در گزارشی درباره حمله به سلمان رشدی نویسنده کتاب «آیات شیطانی» نوشت: «سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود پس از ۳۴ سال گرفتار انتقام الهی شد.»

این روزنامه ضمن شرح ماجرای حمله در بخشی از گزارش خود به «تفاوت اعدام فقهی سلمان رشدی با اقدامات تروریستی» اشاره کرد و نوشت: «جریان و جبهه استکبار در رویکردی مزورانه با تشبیه «اعدام فقهی» به «ترورِ» مرسوم، قصد دارد به نحوی از اجرای احکام الهی جلوگیری کرده و آن را تقبیح کند. از طرفی تعطیلی اجرای حدود الهی به معنای پیشبرد اهداف نامشروع این جریان است. در اسلام ترور ممنوع و غیرجایز است، اما در مورد اعدام فقهی وضع فرق می‌کند و با ترور وضعیتش متفاوت است.»

این روزنامه افزود: «آن‌چه که در فتوای امام با عنوان «اعدام» آمده، صرفاً مرتبط با موضوع «ارتداد» است. مرتد (چه فطری و چه ملّی) کسی است که از عقاید اسلامی خود برمی‌گردد و به آن اصول پشت می‌کند. کسی که از دین اسلام برگردد و به مقدسات آن توهین بکند اصطلاحاً مرتد فطری نام دارد، یعنی کسی مثل همین سلمان رشدی که فارغ از رد دین اسلام در پی توهین به آن برآمد. مرتد فطری، از لحاظ فقهی محکوم به اعدام و مهدور‌الدم است و تمام فقها تقریبا در این مورد متفق‌الرأی هستند.»

کیهان در بخش دیگری از گزارش خود به تجلیل ها درباره پشت پرده حمله به سلمان رشدی پرداخت و نوشت: ‌«برخی احتمال می‌دهند این ماجرا صحنه ‌سازی (از طرف آمریکا یا اسرائیل) باشد. آنها به فضا ‌سازی چند روز قبل اشاره می‌کنند که محافل آمریکایی ادعا کردند عوامل ایران در صدد ترور یا ربودن جان بولتون بوده‌اند. همچنین به این موضوع استناد شده که آمریکا در جریان مذاکرات وین، مخالف لغو برخی تحریم‌ها با برچسب تروریسم بوده و با فضا ‌سازی‌های اخیر، دنبال فشار به ایران هستند.»

کیهان افزود:‌ «همچنان که تاکید شد، هر تحلیلی درباره پشت پرده حمله به سلمان رشدی ارائه شود، تفاوتی در اصل ماجرا (سرانجام زندگی نکبت بار فرد هتاک به مقدسات ۱.۶ میلیارد مسلمان) ایجاد نمی‌کند. هر کس که بپذیرد در لشکر وحشی غرب نقش پیاده نظام را بازی کند، باید منتظر هزینه‌های آن باشد.»

کیهان در گزارش خود به شهادت سردار سلیمانی و نقش مقامات پیشین آمریکا از جمله ترامپ و پمپئو اشاره کرد و نوشت: «باتوجه به اینکه سلمان رشدی از ترس واکنش مسلمانان به توهین به آیات قرآن ۳۴ سال تحت تدابیر امنیتی توسط نیروهای انگلیس و آمریکا قرار داشت و در اماکن عمومی مورد حمله قرار گرفت، بنابراین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق این کشورهم که از ترس انتقام ایران تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی زندگی می‌کنند، از این مسئله به شدت نگران خواهند شد. حمله به سلمان رشدی نشان داد که انتقام از ارتکاب کنندگان جرم و جنایتکاران در خاک آمریکا کار سختی نیست و بعد از این ترامپ و پمپئو بیشتر احساس خطر خواهند کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.