تغییرات آب و هوایی و تشدید 218 نوع عفونت

محققان دریافتند که ۲۱۸ بیماری از ۳۷۵ بیماری عفونی شناخته شده، از جمله مالاریا، هانتا ویروس، وبا و سیاه زخم، بواسطه تغییرات آب و هوایی وخیم‌تر می‌شوند.

محققان دریافتند که باران سیل آسا و سیل از طریق پشه‌ها، موش‌ها و گوزن‌هایی که حامل میکروب‌ها هستند، مردم را بیمار می‌کند. همچنین گرم شدن اقیانوس‌ها و امواج گرما باعث آلوده شدن غذاهای دریایی و دیگر مواد غذایی می‌شود، در حالی که خشکسالی تعداد خفاش‌های حامل ویروس را افزایش می‌دهد.

دکتر «جاناتان پاتز»، مدیر مؤسسه جهانی بهداشت در دانشگاه ویسکانسین، گفت: «اگر تغییرات آب و هوایی رخ دهد، خطر ابتلاء به این بیماری‌ها نیز تغییر می‌کند.»

دکتر «کارلوس دل ریو»، متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه اموری، گفت: «یافته های این مطالعه وحشتناک است و به خوبی پیامدهای عظیم تغییرات آب و هوایی بر پاتوژن های انسانی را نشان می‌دهد.»

وی در ادامه افزود: «ما در بیماری‌ های عفونی و میکروبیولوژی باید تغییرات آب و هوایی را یکی از اولویت‌های خود قرار دهیم و باید همه با هم همکاری کنیم تا از فاجعه‌ای که بدون شک در نتیجه تغییرات اقلیمی روی خواهد داد جلوگیری کنیم.»

محققان همچنین به سایر بیماری‌ها از جمله آسم، آلرژی و گزش حیوانات پرداختند تا ببینند چه تعداد از این بیماری‌ها با تغییرات آب و هوایی مرتبط هستند. آنها دریافتند که از حدود ۳۰۰ بیماری، بیش از ۲۲۰ مورد از آنها به دلیل تغییرات آب و هوایی بدتر شده است. ۹ مورد به دلیل تغییرات آب و هوایی کاهش یافتند، در حالی که ۵۴ مورد بدتر شده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.