جلسه اضطراری مجمع تشخیص مصلحت‌نظام + جزئیات

به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه صبح شنبه (۲۲ مردادماه ۱۴۰۱) که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

این جلسه به بحث و بررسی در خصوص بندهای مربوط به تولید انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم گذشت.

اعضای مجمع در بند الحاقی مربوط به تولید انرژی‌های تجدید پذیر و نوین پیشنهادی به کمیسیون مشترک، «رفع موانع و ایجاد ساز و کار مناسب به منظور افزایش تولید انرژی‌های تجدید پذیر و نوین به میزان ۱۲ هزار مگاوات در طول سال‌های برنامه با مشارکت بخش خصوصی و عمومی» را از تصویب گذراندند.

در این جلسه که با حضور معاونان وزارت نفت و وزارت نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصاد و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون صندوق توسعه ملی برگزار شد، همچنین، موضوع و نقش صندوق توسعه ملی در برنامه هفتم به بحث گذاشته شدکه مواردی از آن به تصویب اعضا مجمع رسید.

در این مصوبه آمده است: «در تحقق سیاست تغییر نگاه به نفت و گاز و درآمدهای حاصل از آن از منبع تأمین بودجه عمومی به «منابع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی» اساسنامه صندوق توسعه ملی با اعمال اصلاحات زیر تنفیذ می‌شود: واریز سالانه ۴۲ درصد از عوائد حاصل از صادرات نقدی و تهاتری نفت خام، میعانات گاز و خالص صادرات گاز به صندوق توسعه ملی و افزایش ۲و احد درصد سالیانه آن.» همچنین در این جلسه «افزایش و تقویت منابع صندوق توسعه ملی از طریق سرمایه‌گذاری در داخل و خارج کشور» تصویب شد و ادامه بررسی این بند به جلسه آتی مجمع موکول شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.