انفجار مهیب در افغانستان/ چند نفر کشته شدند؟

خبرگزاری افق گزارش داد، در نتیجه انفجار امروز شنبه در منطقه شهرک عرفانی دشت برچی واقع در شهر کابل پایتخت کشور افغانستان، ۳ نفر به شهادت رسیده و ۴ تَن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، انفجار حوالی ساعت ۱۰:۳۰ پیش از ظهر امروز به وقت محلی مقابل یکی از شعبات اداره صدور اوراق هویتی افغانستان واقع در خیابان ۲۰ متری شهرک عرفانی رخ داد.

گفته می شود که این حادثه ناشی از انفجار یک بمب معناطیسی بوده که در یک خودرو جاسازی شده بود.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان نیز در این باره اعلام کردند که ۲ نفر از زخمی های این حادثه از نیروهای این گروه هستند.

اگرچه تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است؛ اما حملاتی از این دست به عناصر گروهک تکفیری تروریستی داعش نسبت داده می شود.

به گزارش افق، دشت برچی در غرب شهر کابل سکونت گاه عمدتا مردم هزاره و شیعه افغانستان است که طی چند روز اخیر و همزمان با برگزاری عزاداری های ماه محرم، صحنه انفجارهایی بود که تعدادی شهید و زخمی نیز برجای گذاشت.

سازمان عفو بین الملل هفته گذشته در گزارشی عنوان کرد که حملات به مردم هزاره افغانستان ممکن است مصداق جنایت علیه بشریت باشد و از طالبان خواست تا تلاش هایشان را برای حفاظت از مردم هزاره را بیشتر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.