واکنش ترامپ  به حمله اف بی آی به اقامتگاهش

ترامپ با اعلام عدم مخالفت با انتشار مجوز ورود اف بی آی به اقامتگاهش، وجود پرونده های هسته ای در محل زندگی خود را فریب خواند.

رییس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر انتقام سیاسی مقامات آمریکا در تفتیش بی سابقه خانه اش در مار-آ-لاگو گفت که با انتشار مجوز ورود ماموران پلیس فدرال آمریکا مخالف نیست، ولی این اقدام از نظر وی سیاسی و غیرضروری بوده است.
به گزارش شبکه بی بی سی، دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد صحبت وجود پرونده  های هسته ای [در اقامتگاهم] تنها یک فریب است.

وزارت دادگستری آمریکا در درخواستی بی سابقه از دادگاه فلوریدا خواسته تا حکم ورود ماموران اف بی آی به منزل شخصی ترامپ در فلوریدا را علنی کنند.

گفته شده بازرسان پلیس فدرال آمریکا مشکوک به وجود برخی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده کاخ سفید در مورد سلاح‌های هسته‌ای در خانه ترامپ در فلوریدا هستند.

هیچ کدام از مقامات آمریکایی تا به این لحظه در مورد اینکه این اسناد و مدارک مربوط به سلاح‌های هسته‌ای آمریکاست یا ارتباط با سایر کشور‌های جهان دارد حرفی به میان نیاورده اند، اما تاکید دارند از آنجایی که این اطلاعات تنها در اختیار تعداد محدودی از مقامات دولتی در آمریکا قرار می‌گیرد، بیم آن وجود دارد تا این اسناد طبقه بندی شده از طریق رییس جمهور سابق آمریکا به دست کسانی که نباید بیافتد.
ترامپ تا بعد از ظهر امروز (جمعه) به وقت محلی فرصت دارد که به درخواست دادگستری آمریکا برای گشودن مهر و موم حکم ورود اعتراض کند.

ترامپ در بیانیه‌ای در این باره گفت: من نه تنها با انتشار اسناد و مدارک مربوط به یورش عیرقانونی و غیرضروری نیرو‌های پلیس به خانه ام مخالفت نمی‌کنم، بلکه برای انجام این کار مقامات را تشویق هم می‌کنم.

مقامات قضایی و اداره اسناد آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند که دونالد ترامپ قبل از تحویل دفتر کار خود در کاخ سفید به جو بایدن، بخش زیادی از اسناد و مدارک طبقه بندی شده در آنجا را در قالب ده‌ها بسته به خانه شخصی اش در فلوریدا منتقل کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.