احمد وحیدی امروز (۱۸ مرداد) در حاشیه بازدید از مرز "خسروی" در جمع خبرنگاران از این مرز به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور یاد کرد و گفت: این مرز زیرساخت های خوبی دارد، اما متاسفانه در دهه گذشته به دلیل مشکلات امنیتی که در کشور عراق وجود داشته نتوانسته آنطور که باید در زمینه تردد زوار به عتبات عالیات نقش آفرینی کند.

وحیدی از پیگیری برای بازگشایی این مرز جهت تردد زوار اربعین خبر داد و افزود: در این زمینه صحبت هایی با طرف عراقی صورت گرفته و از طرف آنها نیز اعلام آمادگی برای تامین امنیت مرز صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به این صحبت ها به نظر می‌رسد طبق وعده داده شده از سوی طرف عراقی، این مرز بتواند از ۱۶ محرم (۲۳ مرداد) پذیرای زوار اربعین باشد.

وزیر کشور گفت: در همین راستا امروز از این مرز بازدید داشته ایم تا کم و کاستی های آن جهت خدمات رسانی به زوار احصا و برطرف شود.

وحیدی افزود: خوشبختانه این مرز از آمادگی خوبی برخوردار است و به زودی بصورت کامل آماده پذیرایی از زوار می شود.

وزیر کشور در ادامه از پیش بینی تردد پنج میلیون زائر در اربعین امسال خبر داد و افزود: با توجه به عدم حضور زوار ایرانی در مراسم اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته، به نظر می رسد امسال با افزایش چشمگیر زوار اربعین مواجه شویم.

وی افزود: در همین راستا باید مرزهای بیشتری برای تردد پنج میلیون زائر آماده شود تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری به زوار داشته و زوار با سهولت بیشتری از مرزها تردد کنند.

وزیر کشور گفت: امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته و تامین امنیت در کشور عراق بتوانیم مرز خسروی را هم به عنوان یکی از مرزها جهت تردد زوار در اربعین امسال داشته باشیم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.