آخرین جزییات از وضعیت مناطق‌ سیل‌زده در کشور

مهدی ولیپور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در روزهای ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه گفت:‌ در پی بارش شدید باران و وقوع توفان از روز ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ تا عصر امروز بخش‌هایی از مناطق غرب کشور دچار سیل و آبگرفتگی شد که عملیات امداد و نجات در این مناطق بلافاصله آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مناطق تحت تاثیر ۱۴ شهرستان در چهار استان اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال و بختیاری بود، گفت:‌ بر این اساس در استان اصفهان در سه شهرستان سمیرم، بوئین میان‌دشت و فریدون شهر، در استان لرستان در دو شهرستان ازنا و الیگودرز، در استان چهارمحال و بختیاری در هفت شهرستان کوهرنگ، لردگان، اردل، لردگان، فارسان، کیار و بروجن و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در دو شهرستان دنا و بویراحمد عملیات امدادی انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طی این دو روز  در مجموع بیش از ۴۵۰۰ خدمت امدادی از سوی هلال احمر در این چهار استان ارائه شده است، گفت: به ۳۷۸۳ نفر امدادرسانی شده و ۷۳۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. از ۷۳ باب منزل مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده و ۱۹۸ دستگاه خودرو نیز رهاسازی شده‌اند. همچنین ۴۱ خانوار نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند.

آخرین وضعیت مناطق‌ سیل‌زده در ۴ استان/ اسکان اضطراری ۷۳۶ نفر

به گفته ولیپور در مجموع ۱۶۶ امدادی در ۵۰ تیم عملیاتی و به همراه ۲۶ دستگاه خودروی عملیاتی، ۲۴ دستگاه خودروی کمک دار در این ماموریت‌ها حضور داشتند و نسبت به توزیع ۱۶۶ دستگاه چادر، ۵۳۳تخته پتو، ۱۲۳ تخته موکت، ۵۲۷ بسته غذایی و ... اقدام کردند.

وی اضافه کرد:‌ علاوه بر این چهار استان در دیگر استان‌های کشور نیز که از روزهای قبل تحت بارش شدید باران قرار گرفته و شاید جاری شدن سیل در آنها بود، عملیات امدادی در حال انجام است که گزارش تجمیعی آن اعلام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.