تداوم مانور ارتش چین در اطراف تایوان

رویترز گزارش داد، فرماندهی شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد: نیروهای نظامی چین امروز انجام حملات ضد زیردریایی و حملات دریایی را تمرین خواهند کرد.  

به دنبال سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش چین مانورهای دریایی و هوایی چند روزه بی‌سابقه‌ای را در مناطق اطراف این جزیره برگزار کرده است.

در همین حال، اداره امنیت دریایی چین امروز اعلام کرد، پکن پس از پایان مانورهای وسیع در تنگه تایوان، به مدت یک ماه به انجام مانورهای نظامی در مناطق مختلف در امتداد سواحلش نزدیک به خلیج بوهای واقع در بخش شمال غربی دریای زرد ادامه خواهد داد.

دفتر اداره امنیت دریایی چین در شهر دالیان واقع در استان لیائونینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ساعت ۲۴ امشب به وقت محلی تا ساعت ۲۴ هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) مانورهای نظامی در دریای "بوهای" برگزار خواهند شد و ورود به این منطقه ممنوع خواهد بود.

فرماندهی شرقی چین اعلام کرد: مانورهای دریایی و هوایی در نزدیکی تایوان امروز نیز ادامه دارند و تمرکز بر تمرین عملیات‌های مشترک ضد زیردریایی و حملات دریایی معطوف خواهد بود.

این در حالی است که دفتر اداره امنیت دریایی چین در شهر لیانیانگانگ روز شنبه اعلام کرده بود که ارتش آزادی‌بخش خلق چین از ششم تا ۱۵ اوت (۱۵تا۲۴ مرداد) مانورهای نظامی را با استفاده از گلوله‌های واقعی در بخش جنوبی دریای زرد برگزار می‌کند.

مانورهای نظامی وسیع ارتش چین به همراه استقرار موشک‌ها، جنگنده ها و ناوها در واکنش به سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان آغاز شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.