یارانه و ارز دارو حذف می شود؟

حسن شمالی با اشاره به اینکه پیش‌تر ارز دارو به ابتدای زنجیره یعنی واردکننده پرداخت می‌شد، گفت: به اعتقاد کارشناسان یارانه این‌چنینی هدر رفت منابع را به دنبال دارد ولی دولت در بودجه ۱۴۰۱ اختیار ساماندهی داشت و تصمیم گرفت یارانه ارز دارو را به انتهای زنجیره یعنی بیمه‌ها ارائه دهد.

وی با تاکید بر اینکه از این طریق بار مالی جدید به بیماران تحمیل نخواهد شد، تصریح کرد: این باعث می‌شود که ما مطمئن شویم مصرف‌کننده یارانه، بیماران هستند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو، دولت و مجلس حساسیت ویژه‌ای در این زمینه دارند.

به گفته معاون سازمان غذا و دارو، در طرح جدید هزینه بیماران دارای نسخه برای خرید دارو افزایش نمی‌یابد ولی تولیدکننده با قیمت جدید داروها را می‌فروشند .

وی در پاسخ به چگونگیِ هزینه‌کرد مردم برای داروهایی که زیر نظر بیمه نیستند، گفت: این طرح بسته خدمتی بیمه را توسعه می‌دهد؛ لذا علاوه بر پوشش بیمه‌ها تا کنون، چندین قلم داروی اساسی و ضروری مردم احصا شده و مشمول دریافت یارانه شده‌اند.

او افزود: به‌رغم افزایش قیمت این چند قلم، باز هم این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیماران هیچ‌گونه افزایش قیمتی را نخواهند داشت. از طرفی ۱۱۹ داروی ارزان‌ قیمت که مردم به‌صورت عادی مصرف می‌کنند، در آینده نزدیک تحت‌نظر بیمه پوشش داده می‌شوند.

شمالی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کردبا اشاره به الکترونیکی شدن نسخه‌پیچی، گفت: آمار بر خط است و می‌توان اطلاعات آن را از بیمه‌ها دریافت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.