دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر: درخواست چهار هزار میلیارد ریال بودجه برای سال ۱۴۰۱ داشتیم

سید محمد صالح هاشمی‌ گلپایگانی ، امروز در نشست دبیران ستادهای استانی امربه معروف سراسر کشور در مشهد افزود: دولت، بودجه ما را به میزان ۵۸۰ میلیارد ریال تقدیم مجلس کرد و مجلس نیز بودجه را ارتقا داد و در نهایت توانستیم برای امسال هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال بودجه بگیریم.

دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر گفت: امسال بودجه این ستاد را زیر نظر سازمان تبلیغات بردند یعنی ما برای هزینه کرد نیازمند تایید سازمان تبلیغات بودیم تا این که در لحظات پایانی تصویب بودجه با رایزنی ریاست ستاد بودجه امسال در مجلس مستقل شد.

آیت الله کاظم صدیقی نیز در این در نشست اظهارداشت: کلمات، بار معنایی دارند و جایگزینی عبارات به صورت بیان شده مقابله با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور است لذا معتقدیم وقتی حرف ناصحانه ای به فرزندان خود می‌گوییم آن را باید تحت عنوان امر به معروف بیان کرد و زیر چتر این خیرخواهی ناصحانه و البته در سطح کلان، بستر همه خیرات در جامعه رخ می‌دهد. وی افزود: خداوند بی‌تفاوتی را در جامعه نمی بخشد و مطابق روایات آنجا که خدا ظالمی را عذاب می‌کند، فرد بی تفاوت به ظلم را همان جا مورد عقوبت قرار می‌دهد.

آیت الله صدیقی افزود:مطابق آیات الهی حضور مردم در سقوط و هم در صعود حرکت‌های اجتماعی سرنوشت ساز است، ما نوکر خدا هستیم و خدا خواسته است که ما به مردم خدمت کرده و با خیرخواهی مردم را به صحنه بیاوریم و برای این کار باید امر به معروف در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: وقتی کسی می‌خواهد فرهنگ غرب را ترویج کند می‌آید به جای امر به معروف و نهی از منکر حقوق شهروندی را مطرح می‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد:باید از هنرمندان بسیجی و زبان روز که همان زبان موثر هنر است در تریبون‌های حساس رادیو و تلویزیون و در راستای ترویج امر به معروف استفاده کرد.مقوله امر به معروف، همان قضیه هدایت و مخصوص خداست لذا پرچمی که شما به دست گرفته اید مظهر اسم هادی خداست بنابراین کسی می‌تواند موجب هدایت شود که نور هدایت الهی در درونش باشد و در قدم نخست باید علیه نفس اماره و غفلت‌های خود بپاخیزیم.

وی انجام این فریضه را راه پرمشقت انبیا و سیدالشهدا عنوان کرد و گفت: باوجود هزینه‌هایی که می‌دهیم کسی که منصور الهی شد یقینا شکست ندارد حتی اگر کشته شود، چنانچه سردار سلیمانی با شهادتش ماند و خطش نیز ماندگار شد.

صدیقی افزود: اینکه مطابق قانون یکی از ائمه جمعه موقت تهران، رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر است به دلیل توجه به ارتباط گیری با نهاد ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استانهاست و در استانها نمایندگان ولی فقیه پرچمدار امر به معروف هستند لذا ارتباط ستادهای استانی با نمایندگان ولی فقیه باید یک اصل تلقی شود.

دبیر ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر : درخواست چهار هزار میلیارد ریال بودجه برای سال ۱۴۰۱ داشتیم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.