اولیانوف: داستان‌های غلط درباره نقش روسیه در مذاکرات را تکرار نکنید

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی در پاسخ به خبرنگار بی بی سی که عکس اولیانوف و انریکه مورا را منتشر کرده بود و می‌گفت "این عکس من را یاد داستانی قدیمی می‌اندازد. آقای اولیانوف آیا روسیه می‌خواهد بار دیگر در مسیر کارها سنگ بیاندازد؟" نوشت: این نه تنها خوب نیست بلکه شرم‌آور است که خبرنگار دانایی همانند شما داستان‌های غلط درخصوص نقش روسیه در مذاکرات وین بر سر برجام را نشر داده و آن‌ها را تکرار کند. اشخاص حرفه‌ای باید از برداشت‌های اشتباهی که منجر به گمراه کردن دنبال‌کنندگان‌شان می‌شود، خودداری کنند.

چندین ماه پیش با آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین و اعمال تحریم‌هایی از سوی آمریکا و اروپا علیه مسکو، برخی مقامات غربی مدعی شدند که روسیه با طرح درخواست خود برای دریافت تضمین‌هایی در رابطه با ادامه مبادلات خود با ایران در مسیر مذاکرات وین سنگ‌اندازی کرده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در آن زمان گفته بود که اتهامات درخصوص اینکه روسیه در لحظات آخر مذاکرات وین درخواست‌های جدیدی را مطرح کرده را رد کرد.

ریابکوف همچنین عنوان کرده بود که تنها خواسته روسیه "حفظ تعامل قانونی‌" این کشور با جمهوری اسلامی ایران پس از احیای برجام بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.