بازدید سردار سلامی از مناطق سیل‌زده فیروزکوه+ عکس

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه برای بازدید از مناطق سیل زده به شرق استان تهران شهرستان فیروز کوه سفر کرد.

محسن منصوری استاندار تهران نیز در این سفر فرمانده سپاه را همراهی کرد.

سردار سلامی ضمن حضور در میان مردم منطقه سیل زده و بازدید از خسارات به بار آمده ناشی از سیلاب چند روز گذشته این شهرستان دستوراتی را به نیروهای جهادی سپاه و بسیج در جهت تسریع در رفع مشکلات شهروندان صادر کرد.

تا آخرین زمان جمع آوری گل و لای در کنار سیل زدگان هستیم  

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه برای ساماندهی وضعیت سیل زدگان پای کار هستیم و تا آخرین بیل جمع آوری گل و لای در کنار شما خواهیم بود.

سردار حسین سلامی در جمع شهروندان سیل زده شهرستان فیروز کوه اظهار داشت: استان و سپاه پاسداران تمامی امکانات خود را بسیج کرده  تا وضعیت سیل زدگان هر چه سریعتر ساماندهی شود.

وی ادامه داد: از موسسات و وزارتخانه های دیگر که امکانات دارند نیز کمک می گیریم تا امکانات بیشتری به مناطق سیل زده گسیل شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سیل زدگان توصیه کرد: صبر و حوصله و صبوری شما کمک اصلی به ما برای ساماندهی امور است، چند وقت به ما مهلت بدهید، شکیبایی شما در حال حاضر قابل تقدیر است.

سلامی ضمن تقدیر از محسن منصوری استاندار تهران، اظهار داشت: باید از همه به ویژه استاندار تهران که از ابتدای وقوه سیل شمال در منطقه امامزاده داوود(ع) و این نقطه به طور شبانه روزی حضور موثر و مستمر دارند تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان های استان تهران، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا(ع) ، سردار قربان محمد ولی زاده ، بسیجیان، پاسداران، هلال احمر ، طلاب همه و همه برای ساماندهی امور سیل زدگان پای کار هستند و اگر از کسی در اینجا نام نبردیم نام آنها در لوح الهی  محفوظ است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سیل زدگان گفت: این کار زمان می برد باید تحمل داشته باشیم، ما تجربیاتی مانند زلزله بم، سرپل ذهاب ، آذریابجان شرفی و سی سخت داریم  و سیل هایی در خوزستان ،پل دختر ، گمیشان و آق قلا را پشت سر گذاشتیم.

سلامی ادامه داد: تجربه زیادی داریم و با عشق و ایمان به خدا امور را پیش می بریم , غصه نخورید پای کار شما هستیم ،آرام باشید و دل به خدا بسپارید.

در سیل اخیر در روستای مزداران فیروز کوه ۱۲۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب و تعداد قابل توجهی از واحدها نیاز به تعمیر اساسی دارد.

بازدید فرمانده کل سپاه از مناطق سیل‌زده فیروزکوه

محمد حیدری منش سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در روستای آتشان ۲۱ واحد مسکونی نیاز به تعمیر اساسی و ۵ واحد نیاز به بازسازی دارد و نیز ۱۱۰ دستگاه خودروی سواری آسیب دیدند.

وی ادامه داد: روستاهای شهرستان فیروزکوه تا به حال ۴ سیلاب سهمگین را تجربه کردند و با وجود اینکه عوامل امدادی، خدماتی و جهادگران در حال پاکسازی هستند هنوز هم پاکسازی کامل انجام نشده زیرا که هر بار سیلاب گل و لای بیشتری را وارد روستاها می‌کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه  ادامه داد: براساس آمار خسارات سیلاب در روستاها، تاکنون به ۶۰۰ هکتار از باغات، ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، ۲۵ رأس دام سبک، ۳۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۲۰ واحد مرغداری آسیب زده است.

حیدری منش افزود: ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر از راه‌های روستایی دچار آسیب شده و سیلاب تاکنون ۷۰ درصد زیرسازی راه‌ها را تخریب کرده است و البته زیرساخت‌های روستا و نیازهای اساسی از جمله آب، برق و گاز در این محدوده دچار آسیب جدی شده که در برخی مناطق برقرار و یا در حال ترمیم است.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت  سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.