فرمانده کل سپاه: در هیچ شرایطی از خطای محاسباتی دشمن غافل نیستیم

در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، آیین گرامیداشت این حماسه و عملیات بیت المقدس که به‌ روز مقاومت ایثار و پیروزی نام گرفته است، با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم و فنون نیروی زمینی در شهر اصفهان برگزار شد.

فرمانده کل سپاه در این مراسم با تاکید بر ارتقای آمادگی و توانمندی های به روز رسانی شده رزمی و دفاعی گفت: امروز اگرچه امکان جنگ به ویژه در زمین از دشمن سلب شده است اما در هیچ شرایطی از خطای محاسباتی دشمن غافل نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد یک مسیر ادامه دار است و مادامی که دشمن با دندان های فشرده و قلب های مملو از کینه و عقده شکست ها و ناکامی ها در برابر ما صف‌آرایی کرده است، جهاد همچنان ادامه دارد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: امنیت بخشی و امن سازی فضای کشور در شرایطی که شراره های آتش در سرزمین های دور و نزدیک اطرافمان زبانه می کشد، ارزش این جهاد را بیش از پیش روشن می کند.

وی بیان داشت: امروز هیچ قدرتی نه‌تنها یارای تجاوز و تهاجم به این سرزمین را نخواهد داشت که فکر چنین عملی نیز در ذهن او هرگز پایدار نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر بومی سازی و تولید انبوه قدرت رزمی و دفاعی و بروزرسانی آن در سپاه اظهار داشت: همه این قدرت، متعلق به مردم و در خدمت آنان و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی سپاه را خادم ملت و خار چشم دشمن و درهم شکننده اراده و برهم زننده دسیسه‌ها و سد راه تهدیدات او توصیف کرد و افزود: سپاه سپر بلا و دژ مستحکم و پناهگاه امن مردم است.

سردار سلامی با برشمردن ابعاد جهاد و فعالیت امروز نیروهای سپاه و از جمله نیروی زمینی در میدان و تقدیم شهدایی گرانقدر گفت: نیروی زمینی در سنگر است و با تهدیدهای شناخته شده می جنگد تا از جنگهای بزرگتر جلوگیری کند.

وی بیان کرد: نیروی زمینی ستون مستحکم امنیت ملی و ستون فقرات قدرت دفاعی سپاه است.

فرمانده کل سپاه خطاب به فراگیران، دانشجویان، فرماندهان اساتید و مربیان دانشگاه امیرالمومنین(ع) گفت: شما برای نبردهای احتمالی آینده آماده می شوید و هرچه بیشتر تجهیز و مهیا شوید احتمال وقوع جنگ کمتر می شود.

وی افزود: دشمن قدرت شما را می‌آزماید و شما هنر شکست دشمن را به خوبی مشق می کنید و به میدان متصل هستید و تجربیات هم به خوبی منتقل می شود.

سرلشکر سلامی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در نوسازی آموزش ها و طرح های مطالعاتی جنگ های نوین و نوآوری و خلاقیت های آموزشی صورت گرفته، گفت: مسئولیت و رسالت بزرگی بر دوش همه ما است؛ سخن ازظهور یک تمدن به نام اسلام در این سرزمین و سخن از شکست قدرت های مستکبر جهانی و تعالی کشور است.

وی افزود: جاری شدن احکام و حدود الهی یکی از اهدافی است که با حاکمیت، محقق خواهد شد و باید راه برای تحقق اهداف الهی گشوده شود.

سردار سلامی همچنین یاد شهدا و ایثارگران استان اصفهان را گرامی داشت و از نقش ویژه این استان در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد.

پیش از سخنان فرمانده کل سپاه، سردار مهدی سرور فرمانده دانشگاه امیرالمومنین(ع) گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این دانشگاه ارائه داد.

سردار سلامی: سپاه ، برهم زننده دسیسه‌ها و سد راه تهدیدات است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.