جمله عجیبی که سفیر برزیل به رئیس جمهور ایران گفت

لودمار آگیار سفیر برزیل در ایران گفت: سال گذشته قرار بود سفری به آبادان داشته باشم تا بیشتر با فرهنگ مردم این شهر آشنا شوم ولی بدلیل ویروس کرونا این امکان فراهم نشد.

آگیار با اشاره به علاقه خاص مردم آبادان به فوتبال برزیل گفت: اولین چیزی که وارد ایران شدم از مردم شنیدم چقدر آبادانی ها فوتبال برزیل را دوست دارند، اولین جمله یا اصطلاحی که در ایران یاد گرفتم آبادان برزیلته بود.

آگیار گفت: سال آینده ۱۲۰ سالگی ارتباطات ایران و برزیل را جشن خواهیم گرفت و بدنبال این هستیم ارتباطات بین برزیل و ایران و حتی شهر آبادان را بیشتر کنیم. فوتبال باید در جشن ها و ارتباطات ۲ کشور سهیم باشد بخصوص آبادان باید در این جشن حضور داشته باشد.

وی افزود: می دانم رودریگو سفیر برزیل در ایران سفر جذابی به آبادان داشته و مورد استقبال گسترده مردم آبادان قرار گرفت که برای ما جالب بود. به مردم دوست داشتنی و فوتبال دوست آبادانی قول می دهم در کوران مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از بازی های برزیل و همچنین یکی از بازی های ایران را بین آنها و در شهر آبادان تماشا کنم. زمانی که قرار بود استوار نامه ام را به رئیس جمهور ایران تحویل دهم صحبت هایم را با جمله آبادان برزیلته به پایان رساندم و از پشت ماسک شاهد لبخند حاضران در جلسه بودم.

در اکوایران ببینید : دزد به اینترنت ایران زد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.