توئیت تازه بلینکن: از تحریم برای هدف قراردادن صادرات ایران استفاده خواهیم کرد

وزیر خارجه آمریکا در توییتی عنوان کرد که واشنگتن تا زمانی که ایران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم‌ ادامه خواهد داد.

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از اعمال تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری این کشور علیه ایران در توییتی نوشت: "ما تحریم‌هایی را علیه نهادهایی که درحال مبادله نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران هستند، اعمال کردیم. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب بازگشت متقابل به برجام شود، از اختیارات خود برای هدف قرار دادن صادرات این محصولات استفاده خواهیم کرد."

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه شش نهاد و یک نفتکش به بهانه ارتباط با "شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس" خبر داد.

اسامی شرکت‌ها و نفتکش تحریم‌شده بر اساس این بیانیه به شرح زیر است:

"شرکت بلوکاکتوس با زمینه فعالیت در تجهیزات سنگین و تجارت قطعات یدکی دستگاه‌ها، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

شرکت «فرول کانیون»، مستقر در چین، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

شرکت کشتی‌رانی گلدون واریر، مستقر در چین، ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۴۶

شرکت مدیریت کشتی‌رانی پایونیر، مستقر در سنگاپور، ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۴۶

شرکت تجارت زنفر، مستقر در مالزی، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

شرکت تجارت بین‌المللی شکوفی، مستقر در چین، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

نفت‌کش گلوری هاروست، با پرچم پاناما به بهانه ارتباط با شرکت گلدن واریر"

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی روز دوشنبه با اشاره به تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران در بیانیه‌ای نوشت: ایالات متحده به دنبال کردن مسیر دیپلماسی جهت رسیدن به بازگشت متقبال به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش باشد، ما به اعمال تحریم علیه فروش غیر قانونی نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.