رونمایی از گزینه‌ احتمالی رئیسی برای وزارت کار

معین‌الدین سعیدی درباره معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت و تعیین تکلیف این وزارت‌خانه گفت: بر اساس قرائنی که به ما داده شده است  دولت قرار است آقای زاهدی وفا را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کند. گفته می‌شود ایشان مدیر توانمندی است که امیدواریم این‌گونه باشد و بتواند این وزارتخانه را اداره کند.

نماینده مردم چابهار درباره تشکیل وزارت بازرگانی که مدت‌هاست بحث تشکیلش در مجلس و دولت مطرح است، بیان کرد: معتقدم وجود  وزارت بازرگانی با توجه به شرایطی که امروز در کشور ایجاد شده لازم است.

همچنین در اکوایران ببینید : خط و نشان ابراهیم رییسی برای دولت

وی یادآور شد: ۲ سال بود که قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد اجرایی نمی‌شد و برخی از این اختیارات را به وزارت صمت داه بودند امسال تیرماه این اختیارات دوباره به وزارت جهاد بازگردانده شد و باتوجه به بحث حذف ارز ترجیحی و مردمی‌سازی یارانه‌ها واقعا حجم کار در وزارت جهاد بالا رفته است بنابراین ضرروت دارد مانند بسیاری از کشورهای دیگر وزارت بازرگانی شکل بگیرد تا حوزه تنظیم بازار و نظارت بر بازار را این وزارت‌خانه اجرایی کند و من فکر می‌کنم جزو موافقان وزارت بازرگانی باشم.

سعیدی درباره ارائه کالا برگ‌های الکترونیکی، عنوان کرد: دولت قرار بود نیازهای اساسی جامعه را در یک سبد معیشتی با قیمت شهریور سال ۱۴۰۰ به مردم بدهد که متاسفانه این کار را انجام نداد و در حال حاضر هم می‌گوید این ساختار را نداریم به مجلس هم گفته شده است تا شهریور ظرفیت استفاده از کالا برگ‌های الکترونیکی را ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: طرح سوالی از وزیر اقتصاد بابت همین موضوع داشتم که متاسفانه خلف وعده کردند امروز هم که دولت لایحه داده است که موضوع پرداخت کالا به قیمت شهریور سال ۱۴۰۰ را حذف کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.