روغن خوراکی ارزان شد؟

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت:‌ قیمت روغن خوراکی بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد در بازار کاهش یافته است.

قاسمعلی حسنی افزود: قیمت روغن خوراکی بیش از ۱۰ تا ۱۵درصد در بازار کاهش یافته و در روزهای آتی شاهد کاهش بیشتر قیمت خواهیم بود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پاسخ به دلیل کاهش قیمت گفت: قیمت جهانی روغن خام پس از توافق روسیه و اوکراین برای صادرات، کاهش ۳۰ درصدی داشته است و همین عاملی برای کاهش قیمت در داخل نیز شده است.

وی با بیان اینکه تنها حس رقابت در داخل توانسته قیمت را پایین بیاورد، گفت: رقابت شدیدی در داخل بین کارخانه ها  شکل  گرفته که هر چه زودتر روغن ها موجود را بفروشند و با جمع آوری پول آن روغن با قیمت پایین تری از بازارهای جهانی تهیه کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مصوبه ای از سوی دولت برای کاهش قیمت وجود داشته است، گفت: معاون اول رئیس جمهور تاکید کرده بود که قیمت ها باید کاهش یابد اما در واقع رقابت بین فروشندگان عامل کاهش قیمت شده است.

هفته گذشته روسیه و اوکراین با حضور نماینده سازمان ملل متحد وبا میانجی گری ترکیه توافق کردند که با ایجاد کریدور امن در دریای سیاه صادرات از این منطقه آغاز شود.

اوکراین و روسیه عمده ترین تولید کنندگان دانه روغنی در جهان هستند و آغاز صادرات از این منطقه می تواند قیمت در بازار را بیشتر از این کاهش دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.