اسرای سوری مبادله شدند

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، آورده است که این عملیات تبادل اسیران، ششمین مرحله میان طرف‌های متخاصم در سوریه است که  در خط تماس در اطراف شهر الباب و درچارچوب تلاش کارگروه ویژه‌ای که روسیه، ایران و ترکیه در چارچوب عملیات صلح آستانه تشکیل دادند، انجام شده است.

این وزرات خانه اعلام کرد که عملیات تبادل جدید شامل تحویل ۵ شهروند سوری است که پیشتر توسط مخالفان مسلح دستگیر شده بودند.

در مقابل، دولت دمشق نیز که پنج نفر را که به اتهام فعالیت های ضد حکومتی دستگیر شده بودند، به میانجیگرهای ترکیه تحویل داد.

براساس بیانیه وزارت امورخارجه روسیه، این عملیات بشردوستانه با کمک تلاش هماهنگ نماینده‌های وزارت امورخارجه و دفاع روسیه و طرف‌های ذیربط ترکیه‌ای و کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی انجام شده است.

همچنین این عملیات براساس ارزیابی های سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ مطابق با تمام استانداردهای بشردوستانه اجرا شده است.

این بیانیه اعلام کرد که کارگروه مذاکرات صلح آستانه به صورت فعالانه و مداوم به فعالیت خود برای جستجوی بازداشت شدگان و اجساد کشته شده‌های سوریه ادامه می‌دهد.

در پایان این این بیانیه آمده است: این عملیات تبادل اسیران بار دیگر تأثیرگذاری این کارگروه و و لزوم نیاز به آن را برای اعتمادسازی میان طرف‌های درگیر در سوریه را نشان داد.

قرار است، هفتمین دور مذاکرات سوریه روند آستانه روزهای ۲۱ و ۲۲ ماه دسامبر (۳۰ آذر و اول دی) اجرا شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.