افشاگری یک نشریه از هدیه یک میلیون پوندی خانواده بن‌لادن به ولیعهد انگلیس

نشریه ساندی تایمز در گزارشی فاش کرد که شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس در سال ۲۰۱۳ برای خیریه‌اش مبلغ یک میلیون پوند از خانوده اسامه بن لادن دریافت کرد.

در گزارش ساندی تایمز آمده است که شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس این میزان مبلغ را از «بکر بن لادن»، رئیس خاندان بن لادن و «شفیق» برادران ناتنی اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده دریافت کرد.

براساس گزارش این روزنامه، گفته می‌شود که دو سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن توسط نیروهای ویژه آمریکا در نزدیکی اسلام‌آباد پاکستان، در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳، چارلز ۷۳ ساله جلسه خصوصی را با بکر بن لادن ۷۶ ساله در "کلارنس هاوس"، اقامتگاه سلطنتی در لندن برگزار کرد.

کلارنس هاوس قویا بسیاری از این ادعاها را رد کرده و تاکید می‌کند که تصمیم پذیرش این کمک توسط موسسه خیریه وابسته به چارلز (PWCF) اتخاذ شده و معتمدان این موسسه تنها دریافت‌کنندگان این کمک بوده‌اند.

رئیس صندوق این خیریه که مبلغ به حساب آن واریز شده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مبلغ دریافتی از شیخ بکر بن لادن در سال ۲۰۱۳ در همان زمان به دقت از سوی معتمدان این صندوق مورد بررسی قرار گرفت و پذیرش این کمک کاملا به تصمیم همین معتمدان صورت گرفت. تلاش‌ها برای نشان دادن این موضوع به شکل دیگر، گمراه‌کننده و غلط است.»

همچنین ساندی تایمز نوشت که چارلز این مبلغ را علی‌رغم اعتراض مشاوران سلطنتی و بنیاد خیریه دریافت کرد.

اما یک منبع نزدیک به این خیریه گفت: «پس از بررسی این موضوعات، معتمدان خیریه نتیجه‌گیری کردند که اقدامات یک عضو از خانواده بن لادن نباید کل خانواده را بدنام کند.»

این در حالیست که شواهد و اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد آیا بکر و شفیق که از برادران ناتنی اسامه بن لادن هستند، حامی و فعال در اقدامات تروریستی بوده‌اند یا خیر.

در همین حال ماه گذشته هم فاش شد که شاهزاده چارلز میلیون‌ها یورو پول نقد در جریان نشست‌هایش با نخست وزیر سابق قطر دریافت کرده بود. بر اساس آن گزارش، گفته شد که شاهزاده چارلز در مجموع سه میلیون یورو (۲.۶ میلیون پوند) در جریان دیدار با شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست‌وزیر سابق قطر، دریافت کرد. ساندی تایمز گزارش داد که این مبلغ با چمدان به شخص چارلز تحویل داده شد. همچنین این روزنامه افزود که انتقال این مبلغ در جریان دیدارهای خصوص دو طرف، از جمله دیدار خصوصی رو در رو در کلارنس هاوس در سال ۲۰۱۵ رخ داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.