سردار رحیمی: کسی حق وارد کردن سگ به داخل پارک‌ها و بوستان‌ها را ندارد

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه پنجاه و هشتمین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران از اجرای ۲۹۷ حکم قضایی خبر داد و اظهار داشت: با تلاش همکارانم در این مرحله از طرح رعد ۸۵۱ سارق، زورگیر ، مالخر و کیف ‌قاپ شناسایی و دستگیر شدند که تعدادی از آنها در قالب باندهای سرقت فعالیت داشته و با دستگیری آنها ۲۵ باند سرقت نیز منهدم شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: ۱۸۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی کشف شد و حدود هزار پرونده سرقت مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین ۳ هزار قلم از اقلام مسروقه شهروندان کشف شد که بالغ بر ۶۲.۵ میلیارد تومان ارزش مالی داشتند.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه در این طرح ۱۹ مجرم متواری دستگیر، ۷ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۴۰ فشنگ و ۱۰۸ قبضه سلاح سرد کشف شد افزود: ۵۹ پاتوق، ۹ مرکز مالخری، ۴ پاتوق اوباش سارق و ۵۲ محل فروش مواد مخدر شناسایی و پلمب شدند.

سردار رحیمی به عملکرد پلیس در حوزه برخورد با کالای قاچاق اشاره و بیان داشت: ۶۱۵ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق به ارزش ۱۱۸ میلیارد تومان کشف شده و ۵۰ متهم دستگیر و ۳۶ پرونده نیز در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

وی در خصوص برخورد پلیس با سگ گردانی اعلام کرد: هیچ فردی حق وارد کردن سگ به داخل پارک‌ها و بوستان‌ها را ندارد و پاکسازی پارک ها تا پاسی از شب انجام می‌شود.

سردار رحیمی در خصوص تمهیدات پلیس در ایام محرم، اعلام کرد: از چند هفته گذشته برنامه ریزی ها با اماکن مذهبی انجام شده و ۱۲ هزار هیات، تکیه، حسینیه و مسجد شناسایی شده و با مسئولان این اماکن مذهبی جلساتی برگزار شده و برقراری نظم و انضباط ۸۰ هیات بزرگ شناسایی شده که به صورت میانگین ۵۰ نفر از همکاران مسوولیت برقراری نظم و امنیت این فضاها را بر عهده دارند؛ همچنین در تمام این ایام به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه ویژه‌ای داریم.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: از هیئات که قصد اجرای مراسم در خیابان ها را دارند تقاضا داریم‌ تا با پلیس همکاری داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.