نماینده تندروی مجلس: تاج زاده «برانداز نرم» است

نقدعلی به اظهارات اصلاح‌طلبان درباره بازداشت مصطفی تاج‌زاده واکنش نشان داد.

مصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات بامداد جمعه ۱۷ تیرماه به دستور مقام قضایی بازداشت شد.

بازداشت تاج زاده با واکنش هایی از سوی فعالان اصلاح طلب همراه شد؛ این افراد اعتقاد داشتند که اقدامات و فعالیت‌های تاج زاده در فضای مجازی، صرفا در غالب اصلاح طلبی انجام می شود و مرزبندی روشنی با براندازی دارد.

در همین زمینه گفت‌وگویی با حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی داشتیم که در زیر می خوانید:

فارس: در روزهای گذشته فعالین اصلاح طلب واکنش های زیادی نسبت به بازداشت آقای تاج زاده داشته اند و معتقدند که اقدامات وی و جریان همراه اش، نسبتی با براندازی ندارد و در جریان اصلاح طلبی تعریف می شود. به عقیده شما این ادعا صحت دارد؟

نقدعلی: براندازی بر ۲ نوع است، یک نوع از براندازی کاملا رسمی است و نوع دیگر آن به صورت نرم و تدریجی انجام می شود ولی متاسفانه اصلاح طلبان در جایی که به نفع شان باشد، نوع دوم را براندازی حساب نمی کنند.

عملکرد امثال آقای تاج زاده، یک فراخوان نرم برای براندازی است، یعنی به تدریج ارکان اصلی نظام را زیر سوال می برند و به تخریب غیرمنصفانه دست می زنند؛ همچنین برخی از فراخوان ها و دعوت های این افراد، معاندین و بیماردلان را تشجیع می کند تا به نظام ضربه بزنند.

در کنار این موارد، بحث ارتباط با شبکه های برانداز خارجی که در اتهامات وی نیز مطرح شده است، نشان می دهد که عملکرد وی قابل تفکیک با جرم تلاش برای براندازی نیست.

خداوند متعال در آیه ۴۹ سوره مبارکه نور می فرماید: وَإِن یَکُن لَهُمُ الحَقُّ یَأتوا إِلَیهِ مُذعِنینَ. (ولی اگر حق داشته باشند، با سرعت و تسلیم بسوی او می‌آیند!) بر اساس این آیه قرآن اگر اصلاح طلبان واقعا طرف حق بودند، با دل و جان این حکم را می پذیرفتند ولی به این دلیل که اکنون یکی از یاران شان براساس موازین عدل به سمت محاکمه و احیانا محکومیت پیش می رود، این گونه موضع می گیرند.

تاج‌زاده؛ اصلاح‌طلب یا برانداز نرم؟

 

اساسا رویکرد اصلاح طلبان در سال های گذشته همین طور بوده و در فتنه ۸۸ نیز دیدیم که به جای پذیرش روال قانونی، بر طبل ابطال انتخابات و سپس براندازی کوبیدند؛ بنابراین رویکرد این جریان درباره بازداشت تاج زاده، مسئله جدیدی نیست.

اصلاح طلبان وقتی که به نفع شان باشد، بر طبل حق می کوبند و آن جایی که نفع شان نباشد، حق را سرکوب و ابطال می کنند و این روال در جریان اصلاحات حاکم است؛ لذا موضع گیری هایی که درباره بازداشت آقای تاج زاده توسط وابستگان این جریان انجام شد، کاملا براساس منافع و ارتباطات حزبی بود و این اظهارات مورد قبول نیست.

ما از نظام تقدیر می کنیم که در مقابل چنین عملکردهای باطلی که نزدیک بود کیان نظام را با خطر مواجه کند، اقدام جدی کرد. تقاضای ما این است که به غیر از این مورد، در مسائل مشابه که برخی افراد دست به تخریب و اقدام علیه چارچوب های اساسی نظام می زنند و مواضع خلاف قانون اتخاذ می کنند و عنوان مجرمانه درباره آن ها صدق می کند، با صلابت برخورد شود تا مابقی افراد که نقدهای صحیحی دارند، آن را در مسیر درست مطرح کنند.

فارس: به نظر شما می توان اقدامات اخیر اصلاح طلبان را در راستای تلاش شان برای بازگشت به عرصه سیاست کشور دانست؟

نقدعلی: جریان اصلاحات کارنامه سیاهی دارد و مردم ایران در هیچ حوزه ای خاطره خوشی از این جریان ندارند؛ آخرین کارنامه اعمال آن ها نیز دولت روحانی بود که به طور کل حرفی برای گفتن نداشت و این افراد هم اکنون سعی می کنند با عوام فریبی، آبروی رفته خود را بازگردانند و مجددا به طور فعال در سیاست ایران نقش آفرینی کنند ولی باید بدانند که مردم دیگر به آن ها اعتماد نمی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.