سوریه روابط خود را با اوکراین قطع کرد

 وزارت خارجه سوریه در واکنش به قطع روابط اوکراین با این کشور، اعلام کرد که در اقدامی مقابله به مثل، روابط دیپلماتیک خود با اوکراین را قطع کرد.

 هشتم تیرماه منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که با توجه به اراده و تمایل مشترک برای برقراری روابط در همه زمینه‌ها، جمهوری عربی سوریه استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت می‌شناسد.

این منبع گفته بود: قراراست برای برقراری روابط دیپلماتیک با این دو منطقه گفتگو شود. اندکی قبل از حمله به اوکراین در پایان فوریه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این دو منطقه جدایی طلب را به عنوانجمهوری های مردمی مستقل به رسمیت شناخت.

سوریه پس از روسیه اولین کشوری است که  این مناطق جدایی طلب را به عنوان دولت مستقل به رسمیت می شناسد. «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر خرداد ماه گذشته اعلام کرد که دستورات لازم برای آغاز فرایند به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک توسط کشورش را صادر می‌کند.

منبعی رسمی امروز چهارشنبه در این ارتباط به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته است: «دولت اوکراین به صورت عملی از سال 2018 روابط با ما را قطع کرده است و آن زمانی بود که با پذیرش مجدد دیپلمات‌های سوریه در سفارت ما در کی‌یف مخالفت کرد که این مسئله مانع از انجام مأموریت‌های محوله شده و در آن مقطع، فعالیت‌های سفارت در نتیجه مواضع خصمانه دولت اوکراین به تعلیق درآمد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.