اوکراین روابط خود را با سوریه قطع کرد

رئیس جمهور اوکراین از قطع روابط این کشور با سوریه درپی اقدام دمشق در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین خبر داد.

زلنسکی با بیان اینکه در این صورت دیگر روابط بیشتری با سوریه وجود نخواهد داشت، مدعی شد که در مقابل فشار تحریم ها علیه سوریه بیشتر خواهد شد.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه سوریه پیش از این با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که دمشق تصمیم گرفت استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» را به رسمیت بشناسد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: در راستای اراده مشترک و تمایل به برقراری روابط در تمام زمینه ها، جمهوری عربی سوریه تصمیم گرفت استقلال و حاکمیت جمهوری های لوهانسک و دونتسک را به رسمیت بشناسد.

پیش از این، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در کنفرانس «والدای» مسکو ضمن اشاره به حمایت سوریه از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک»، اعلام کرد کاری که غرب در حال حاضر علیه روسیه انجام می‌دهد مشابه کاری است که در جریان جنگ تروریستی علیه سوریه انجام دادند.

چندی پیش نیز مقامات سوری اعلام کردند که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه طی حکمی، رسماً دستور آغاز فرایند به رسمیت شناخته شدن لوهانسک و دونتسک توسط دمشق را به مقامات ذی ربط صادر کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.