بازگشت ارزش بازار بالای مرز یک تریلیون دلاری/عملکرد عالی اتریوم

با وجود افت یک درصدی بیت کوین در معاملات امروز، وضعیت بازار ارزهای دیجیتال طوری است که فعلا امیدها نسبت به رشد این بازار افزایش یافته است.

امروز بیت کوین با افت حدود ۱.۵ درصدی در حدود قیمت ۲۱۹۰۰ دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین به ۱۱ درصد رسیده و افرادی که در هفته گذشته این ارز را خریده اند، تقریبا همگی در سود هستند.

امروز ارزش معاملات بیت کوین بیش از ۴۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به میانگین ارزش معاملات، رقم بالاتری است. ارزش بازار بیت کوین هم به ۴۱۸ میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به رشد چند روز اخیر بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده این ارز خوش بین شده اند و بسیاری از آن ها عینک بدبینی را برداشته اند. فعلا اکثر تحلیل ها از بیت کوین این است که کف قیمت ثبت شده و دیگر قیمت به کمتر از اعدادی که طی یک ماه گذشته دیده، نخواهد رسید.

البته همچنان تعدادی از تحلیلگران اعتقاد دارند که روند نزولی به پایان نرسیده و ممکن است دوباره شاهد ادامه ریزش قیمت ها باشیم، اما تعداد این تحلیلگران در اقلیت است.

عملکرد عالی اتریوم

برخلاف بیت کوین که امروز افت قیمت داشته، اتریوم به روند عالی خودش ادامه داده و امروز هم مثبت است. بزرگ ترین آلت کوین بازار امروز ۲.۵ درصد رشد کرده و هم اکنون در حدود قیمت ۱۵۲۰ دلار معامله می شود.

ارزش بازار اتریوم ۱۸۶ میلیارد دلار است و طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۹ میلیارد دلار معامله در آن انجام شده که رقمی بالاتر از میانگین معاملات روزانه محسوب می شود.

اتریوم در مقیاس هفتگی رشد ۴۳ درصدی داشته که از این جهت توانسته به طور چشمگیری از بیت کوین سبقت بگیرد. حتی اگر کف قیمت ۱۰۱۹ دلاری که در روز دوشنبه هفته گذشته ثبت را در نظر بگیریم، بازدهی فعلی اتریوم بیش از ۴۸ درصد می شود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «جهش 11 درصدی نیر پروتکل/ افزایش امیدها به بازار رمزارزها» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.