اعلام آمادگی محمود عباس برای سازش با رژیم صهیونستی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی خود برای ورود به روند سازش با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری با «کالوس یوهانس» رئیس جمهور رومانی در بخارست، از آمادگی این تشکیلات برای ورود به روند صلح با تل‌آویو بر اساس قوانین بین‌المللی خبر داد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، محمود عباس از رژیم صهیونیستی برای اجرای توافقنامه‌های امضا شده به عنوان مقدمه‌ای برای انتقال به روند سیاسی متکی به راه‌حل دو دولتی(فلسطینی-اسرائیلی) بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ و قطعنامه‌های بین‌المللی و نیز پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، درخواست کرد.

عباس گفت که وضعیت کنونی غیرقابل استمرار است و ما به برقراری تماس‌ها برای جلب حمایت بین‌المللی و ارائه راهکارهایی برای ممانعت از نابسامانی اوضاع، ادامه خواهیم داد زیرا فروپاشی راه‌حل دو دولتی ما را در برابر گزینه‌های دشوار و پیچیده قرار خواهد داد.

وی افزود که با وجود همه اینها ما آماده ورود به هر گونه تلاش‌های صلح یا طرح‌های ابتکاری مبتنی بر قوانین بین‌المللی هستیم تا به برقراری صلح و امنیت و ثبات برای همه در منطقه، پایان دادن اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی منجر شود.

مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی از سال ۲۰۱۴ در پی مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای مرحله چهارم آزادی اسرای فلسطینی که پیش از توافق اوسلو به اسارت گرفته شده‌اند و نیز پافشاری این رژیم برای تداوم شهرک‌سازی، متوقف شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.