تحلیلگر لبنانی: مشارکت هر کشوری در ماجراجویی علیه ایران هزینه سنگینی دارد

تحلیلگر لبنانی گفت: کشورهای عربی می دانند درصورت مشارکت در هر ماجراجویی علیه ایران هزینه سنگینی باید بپردازند.

خلیل نصرالله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری "فلسطین الیوم" افزود: کشورهای عربی که با رژیم صهیونیستی ائتلاف می کنند، ناتوانی خود را در رویارویی با فرصت ها و انتخاب های مختلف نشان داده اند.

وی بیان کرد: مرحله آینده ممکن است شاهد افزایش هماهنگی امنیتی میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی باشیم و ممکن است اسرائیلی ها از استقرار سامانه های هشدارسریع در این کشورها سود ببرند ولی دخالت مستقیم این کشورها یا بازکردن حریم هوایی برای جنگنده های اسرائیلی نتایج ویرانگر و فاجعه باری برای آن ها دارد.

نصرالله درباره توافق هسته ای نیز گفت: دستیابی به توافقی که تحریم های ایران را لغو کند بسیار ضعیف است و رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن آن بسیار تلاش می کند.

وی افزود: عامل اصلی جلوگیری از دستیابی به چنین توافقی که سودی به حال ایران داشته باشد، مشکلاتی در سیستم تصمیم گیری آمریکا است.

این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: سخنان رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره آماده شدن برای حمله به ایران یک اقدام سیاسی برای جذب هم پیمان های جدید به منظور تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی است.

نصرالله  گفت: اگر منطقی بنگریم، رژیم صهیونیستی حتی اگر امکان ضربه نظامی به ایران داشته باشد نمی تواند اخلالی در برنامه هسته ای ایران وارد کند و کارشناسان اسرائیلی بارها به این موضوع اعتراف کرده اند.

وی اضافه کرد: این اقدام نیازمند چراغ سبز و پشتیبانی آمریکاست و واشنگتن در حال حاضر امکان چنین چیزی ندارد و سخنان صهونیست ها برای بهره برداری تبلیغاتی و سیاسی مشخصی است.

نصرالله افزود: امکان دادن چنین میدانی به رژیم صهیونیستی برای اقدامی فردی و یکجانبه یک امر غیر واقعی و بسیار بعید است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.