هشدار رئیس رژیم‌صهیونیستی به بایدن

منابع عبری‌زبان خبر داد که «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج این کشور از منطقه هشدار داده است.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب، با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و درباره مسائل مختلفی به‌ویژه پرونده ایران با او گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری «عرب۴۸»، شامگاه (سه‌شنبه)، به نقل از روزنامه «هاآرتص» در این خصوص گزارش داد که رئیس‌ رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با بایدن اطلاعاتی درباره تماس‌های ایران با برخی کشورهای عربی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

یک منبع سیاسی به هاآرتص خبر داد ریولین به بایدن هشدار داده که اگر آمریکا از منطقه خارج شود، این گام باعث خواهد شد برخی از کشورهای عربی به ایران نزدیک شوند.

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار، به وضعیت محله شیخ جراح شهر قدس و به خواسته تل‌آویو درباره ربط دادن آتش‌بس به پرونده تبادل اسرا نپرداخته‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش همچنین اشاره شده است که رئیس‌ رژیم صهیونیستی از بایدن خواسته است که به ارتش این رژیم تسلیحات نظامی بدهد.

طبق گزارش عرب۴۸، ریولین درباره موضوع تشکیل کشور فلسطین هم ادعا کرد که «اعتمادسازی» یکی از شرط‌های آغاز روند سیاسی است و کشیده شدن جنگ به دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه و سازمان ملل متحد، «روابط اسرائیل با فلسطین را نابود خواهد کرد».

اما در مقابل، بایدن در این دیدار که در دفتر او در کاخ سفید برگزار شد، به ریولین گفت: «ایران هرگز در دوران مسئولیت من به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد».

بر اساس گزارش عرب۴۸، پس از گفت‌وگوهای بایدن و ریولین در کاخ سفید، رئیس‌رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفته که از اظهارات بایدن درباره ایران «کاملا رضایت» داشته است و او بر لزوم «همکاری اسرائیل و واشنگتن» تأکید کرده است.

از سوی دیگر، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید پس از پایان گفت‌وگوی بایدن و ریولین اعلام کرد که در این دیدار، به «قدرت روابط [دو طرف] بر پایه منافع مشترک مرتبط با ثبات و مسائل امنیتی پرداخته شده است».

جن ساکی همچنین اشاره کرد که زمان سفر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن هنوز مشخص نشده است؛ اما «رئیس‌جمهور بایدن به استقبال از نخست‌وزیر اسرائیل در آینده نزدیک چشم دوخته است».

بر اساس این گزارش، ریولین در جریان سفر خود به آمریکا همچنین با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد و در گفت‌وگو با او تأکید کرد که کابینه دو طرف تغییر می‌کند؛ اما «صداقت و تعهد متقابل آن‌ها ادامه دارد».

ریولینِ ۸۱ ساله بعد از هفت سال حضور در ریاست رژیم جعلی اسرائیل، نهایتا در تاریخ ۹ جولای به کار خود خاتمه می‌دهد و «اسحاق هرتزوگ» جایگزین وی می‌شود.

در ماه‌های گذشته، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا کارگروهی به ریاست مقام‌های شورای امنیت داخلی دو طرف برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران تشکیل داده و جلساتی را در چارچوب آن برگزار کرده‌اند. این جلسات به ریاست مشاوران امنیت داخلی دو طرف یعنی «جیک سالیوان» از طرف آمریکا و «مئیر بن‌شابات» از طرف رژیم صهیونیستی برگزار شده و دو طرف گفته‌اند به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.