پاسخ قاطع ایران به تهدید اسرائیل برای حمله به ایران

آویو کوچاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره بازگشت به توافق هسته ای، حتی در صورت سخت تر شدن شروط آن، هشدار داد و گفت که به نیروهایش دستور داده است آمادگی برای اقدام تهاجمی احتمالی علیه ایران در سال آینده را بالا ببرند .

این خبر با واکنش مقامات دولتی همراه شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، در حاشیه جلسه هئیت دولت با اشاره به هشدار رژیم صهیونیستی نسبت به برنامه‌ریزی برای حمله به ایران، گفت: اسرائیل در حدی نیست که در رابطه با این موضوع اظهار نظر کند .

همچنین، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هئیت دولت، در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به ادعای اسرائیل برای حمله به جمهوری اسلامی در صورت بازگشت آمریکا به برجام چیست، اظهار کرد: هم مردم ما و هم مردم منطقه با ادبیاتی که مسئولان رژیم صهیونیستی تا الان داشته‌اند، آشنایی دارند. آنان بیشتر حرف می‌زنند و دنبال جنگ روانی هستند و عملاً نه برنامه‌ای دارند و نه توانایی دارند و نه از عهده این کار برمی‌آیند. 

وی افزود: در دفاع از ایران نیروهای مسلح ما ورزیده هستند و مانورهای مختلفی که ما داشته‌ایم، این علامتی است که ما قصد جنگ نداریم، ولی در زمینه دفاع از کشور جدی هستیم. 

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: البته برخی مسئولان رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند که هر حرفی که بزنند واشنگتن این حرف‌ها را می‌پذیرد؛ حالا یک ترامپی بود که او دامادی داشت و در حقیقت دامادش کارگزار صهیونیست‌ها در واشنگتن بود و یک سری کارها را انجام می‌داد و نظرات رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کرد اما من فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارند و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

واعظی با اشاره به احتمال بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها، گفت: این یک موضوعی است که هم رژیم صهیونیستی و هم برخی کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی که با ما دشمن هستند دارند خیلی تلاش می‌کنند که این اتفاق رخ ندهد و لابی‌گری‌های خود را در آمریکا انجام می‌دهند اما نباید چنین مواردی را جدی بگیریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.