واکنش به برهم‌زنندگان سخنرانی سیدحسن خمینی/ اسرائیل و آمریکا هم نمی‌توانستند چنین بی‌حرمتی را مرتکب شوند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی انصاری در نشست صمیمانه مسئولان و دست‌اندرکاران این ستاد، با اشاره به برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (س) علی‌رغم سختی‌ها و مشکلات، گفت: بدون شک خلق صحنه‌های حضور مردم در مراسم بزرگداشت امام بیانگر عمق وفاداری و ایمان مردم به حضرت امام و راه امام است و ملت بزرگ ایران به دنیا نشان داد که در میان آن‌همه غوغا و هیاهوی رسانه‌های استکبار جهانی و هزاران بلندگوها و مبلغان خودفروخته و آن‌همه تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و توطئه‌های بی‌رحمانه مسیر و راه امام همچنان باز است و ره پویان این مکتب همچنان به راه خودشان ادامه می‌دهند.

همچنین در اکوایران ببینید : تقاضای روسی برای پهپاد ایرانی

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) با تأکید بر اینکه باید امام را به‌مثابه یک منظومه بزرگ تحلیل کنیم، تأکید کرد: مطمئناً نمی‌توانیم امام را تنها از یک بعد و یک زاویه به دنیا معرفی کنیم. برای دنیا و بشریت، در درجه اول امام الهام‌بخش بوده و خواهد بود. اگر کسی می‌توانست آثار الهام‌بخشی امام را در دوران معاصر توصیف کند و به نمایش بگذارد، به‌خوبی می‌دیدیم و درک می‌کردیم که کارهای بسیار بزرگی از منظر الهام‌بخشی امام در دوران ما اتفاق افتاده است. خیلی از انقلاب‌ها شکل گرفت و خیلی از مردم دنیا به‌خاطر پیروی از مکتب الهام‌بخش امام، دل به دریای سختی‌ها زدند و خیلی آثار مثبت دیگر در حوزه فرهنگی، نوع‌دوستی و بشردوستی، آزادی‌خواهی، مبارزه با ظلم، متکی‌به‌خود بودن و روی پای خود ایستادن، جملگی از آثار الهام‌بخش امام است.

وی افزود: دومین مسئله‌ای که در منظومه شخصیت امام هست، امام برای جامعه ما حکم یک بیدارباش بزرگ و منادی داشته که در مواقع حساس آلارم‌های خطر را برای جامعه بشریت به صدا درآورده است. سونامی‌هایی که بنا بود در دنیای ما به‌طورقطع اتفاق بیفتد که امام با همان زنگ‌های بیدارباش جلوی این زلزله‌ها، استعمارها و بردگی‌های جامعه بشری را گرفتند. در این باب خوب است که محققان به سراغ ملت‌های از بند رهاشده و انقلابیون بروند و ملاحظه نمایند که آنها چه پیامی از امام منادی بیداری انسان‌ها گرفته‌اند؟ بدون شک پیام بیدارباش امام،  نه فقط برای گذشته و امروز بلکه برای صدها سال آینده به گوش جهانیان خواهد رسید و در حقیقت امام زنگ خطر استکبار، جهان‌خواران و سلطه‌جویان را برای همیشه به صدا در آورد.

انصاری با اشاره به اینکه نقش دیگر امام احیاگری بوده، اظهار داشت: امام با دم مسیحایی و احیاگری، ملت و بشر در حال مرگ را چنان احیا کرد و آثار بیماری را تا آنجا زدود که پیروان مکتب او  قله پیمانانی شدند که پای بسیاری از ره پویان قله‌های دیگر به‌پای آنان نرسید و این احیاگری تنها مربوط به مسلمانان نیست بلکه مسیحیت نیز به دم مسیحایی امام، احساس حیات بیشتری دارد و در سایر پیروان راستین ادیان الهی نیز این‌گونه است.

وی ادامه داد: امام قله فتح‌الفتوح دل‌ها بود و قلب‌ها را تسخیر کرد. امام فرزندانی را به جامعه تحویل داد که آنها آینده‌سازان بشریت و جامعه ما شدند. امام روح انقلاب را در کالبد جامعه ما دمید. امام ۱۵ خرداد فرزندانی در گهواره داشت که کار انقلاب را به ثمر رساندند و امروز هم در گهواره‌ها فرزندانی دارد که آینده بشریت را رقم خواهند زد. امام به معنای واقعی یک تحول‌گرا و انقلابی بود؛ تحول‌گرا و انقلابی بالاتر از احیاگری، حکم بیدارباش و الهام‌بخشی است. تحول یعنی انسان‌هایی که از نظر تحلیلگران و جامعه‌شناسان جامعه مرده بودند را چنان در آغوش حیات طیبه جا دارد و از انفاس الهی و مائده‌های آسمانی آنها را سیراب کرد که از دل این فرهنگ حاج‌آقا مصطفی، بهشتی، باهنر، مفتح، باکری، خرازی، همت و صدها هزار گل‌های آسمانی و بهشتی تبدیل جامعه داد که جای یکایک آنها برای جامعه بشریت خالی است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) تأکید کرد: امام کسانی مثل حاج احمد آقا را تربیت کرد که تمام عمرش را به وفاداری در کنار امام ماند، امین امام بود، مطالبه‌ای از حقوق دنیایی نداشت، فانی در امام ولی در عین مظلومیت بود. هرکسی به‌ظاهر مشکلی با امام داشت فکر می‌کرد باید از سنگر دفاعی حاج احمد آقا بگذرد و به او چیزی نسبت دهد. امام امثال سید حسن نصرالله را به جامعه بشریت عرضه کرد و یک رهبر انقلابی و بزرگ همانند آیت‌الله خامنه‌ای برای هدایت جامعه انقلابی بعد از خودش معرفی کرد که همانند کوه در مقابل دشمنان ایستاده و در مقابل جهان‌خواران مقاومت می‌کند و راه‌ورسم و پرچم امام همچنان بااقتدار در اهتزاز است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در مورد سخنان رهبری خصوصاً در سی و سه سال بزرگداشت امام مطالعه جدی داشته باشید، گفت: سخنان حکیمانه، عمیق و عالمانه ایشان در مورد امام در همه حوزه‌ها سرآمد سخنانی است که در مورد امام شنیده و خوانده‌ایم. وقتی رهبر بزرگوار انقلاب می‌فرمایند بی‌نام امام جمهوری اسلامی هیچ هویتی در دنیا ندارد و خصوصاً تعابیر بزرگی که ایشان، امسال در سالگرد ارتحال امام بیان فرمودند واقعاً تکلیف ما را  دوچندان می‌کند. چه‌قدر این سخن زیبا، پرمغز و پرمعنا است که ایشان می‌فرمایند امام «روح جمهوری اسلامی» است. یعنی اگر امام، راه و مکتب امام نباشد جمهوری اسلامی یک کالبد بی‌روح است.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی دست‌اندرکار سی و سومین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (س)، گفت: خوشحال هستیم علی‌رغم تهدیدها ما توانستیم یک مراسم بزرگ، منظم و همراه با امنیت و آسایش مردم برگزار کنیم و باید در ادامه این راه برای سالگرد آینده و مراسم در طول سال آمادگی داشته باشیم و همین انتظار نشاط، شادابی، تعهد و وفاداری بیکران شما در مورد مراسم دیگر هم خواهیم داشت. ما از خانواده بزرگ و شریف امام راحل چیزی جز اخلاق، وفاداری به آرمان‌های امام، همراهی با نظام، دلسوزی عمیق و از عمق جان برای گرفتاری‌های مردم و پیروی از ولایت و پیشوای امروز کشورمان چیز دیگری ندیده‌ام.

وی تأکید کرد: همه ما از شکوه حضور مردم در مراسم بزرگداشت امام لذت بردیم اما یک نکته دردآوری بود که من نمی‌توانم از آن بگذرم. یک مراسم بزرگ ملی که به نام امام، در کنار حرم امام و در حضور رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و همه شخصیت‌های رسمی کشور و ده‌ها هزار نفر انسان شیفته در راه امام، اسلام و انقلاب، برگزار و در سراسر دنیا منعکس می‌شود، گروهی اندکی بخواهند با هر انگیزه‌ای نظم آن را بر هم بزنند و رفتار هنجارشکنانه بروز دهند و حاضر نباشند اخلاق اسلامی را رعایت کنند و در حرم امام به یادگار امام اسائه ادب نمایند. من اگر در سمت خدمت به اهل‌بیت امام و مسئولیت حرم امام نبودم، در مورد یادگار امام و شخصیت علمی، اجتهادی، مردم‌دوستی، آگاهی به مسائل مهم کشور و جهان و اعتقاد و ارتباط صمیمی ایشان با رهبر معظم انقلاب و تقید بی‌چون‌وچرای وی در پیمودن راه امام، ساعت‌ها صحبت می‌کردم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س)، افزود: وقتی یادگار امام میزبان مراسم هستند و خود را مقید به احترام میهمانان و خیرمقدم می‌دانند و پشت سر رهبری هستند، به چه مناسبت عده‌ای کاسه از آش داغ‌تر به خود اجازه می‌دهند که بی‌نظمی ایجاد کنند؟ به شما عرض می‌کنم که امام و خانواده امام به اهانت معاندین و متحجرین سال‌هاست که عادت کرده و بیدی نیستند که به این بادها بلرزند. همه ما تشکر عمیق از رهبر بزرگوار انقلاب داریم که با بیان صریح، عدم رضایت خود را از رفتار عده‌ای قلیل بیان فرمودند و موارد دیگری نیز که درگذشته بر این دیدگاه تأکید داشتند.

وی اظهار داشت: آیا این خلاف اقتدار ما در نیست که گروهی اندک، زحمات ده‌ها هزار نفر انسان مخلص را زیر سؤال ببرند؟! آیا این خلاف اقتدار ما نیست در مراسمی که همه دوستداران امام و انقلاب و در نقطه مقابل همه دنیای استکبار مترصد شنیدن مواضع و بیانات رهبر انقلاب هستند، گروهی اندک ولو به اسم خودسر این فرصت بزرگ را به حاشیه برانند؟! این خودسرها از کجا آمده‌اند و این افراد سازمان‌یافته کج‌فهم و کژاندیش کجا تعلیم‌وتربیت یافته‌اند که در کنار حرم امام به نوه امام اهانت کنند؟ آیا اینها نمی‌دانند قریب به‌اتفاق حاضران در مراسم، مخالف رفتارشان بوده ولی به‌خاطر حرمت امام و رهبری و میهمانان و بینندگان داخلی و خارجی سکوت کرده و دم فرو می‌بندند؟

انصاری افزود: من خواهش می‌کنم دوستان اطلاعات، قضایی و قرارگاه شهید فهمیده این موضوع را به جد پیگیری کنند و نگذارند عده‌ای اندک و معلوم‌الحال حرمت امام، بیت امام، حرم امام، رهبری انقلاب و مردم را بشکنند. خدا کند این آخرین باری باشد که برخی به خود اجازه می‌دهند در مجامع رسمی و غیررسمی مرتکب چنین رفتاری شوند. من نمی‌گویم کسی حق انتقاد و اعتراض ندارد ولی در حرم امام و در مراسم بزرگداشت امام و در ۱۴ خرداد چرا؟!

وی با تشکر از ریاست قوه قضاییه و با استناد به سخنان ایشان که کار این عده قلیل را آب به آسیاب دشمن ریختن دانستند، اظهار داشت: اسرائیل و آمریکا هم نمی‌توانستند به‌راحتی چنین بی‌حرمتی را در حرم امام مرتکب شوند. بیاییم در کنار زحمات طاقت‌فرسایی که  همه اعضا و ارکان ستاد کشیده‌اند، و با عشق و ایمان این فرصت تاریخی را برای حضور مردم فراهم ساخته‌اند؛ مجال را از فرصت‌طلبان بگیریم والا این فرصت‌طلبان جاهل در هر مناسبتی به یکی دیگر از ارکان نظام ضربه وارد می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.