آمریکا ۱.۷ میلیارد دلاری به اوکراین کمک کرد

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد: این کمک اقتصادی جدید برای اوکراین بخشی از تعهد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از دولت اوکراین است، زیرا از دموکراسی اوکراین در برابر جنگ بدون توجیه و بی دلیل روسیه دفاع می کند.

وزیر خزانه داری آمریکا ادامه داد: این کمک‌ها به دولت دموکراتیک اوکراین کمک می‌کند تا به مردم اوکراین خدمات ضروری ارائه دهد.

وی افزود:  این کمک اقتصادی، بخشی از بسته کمکی ۷.۵ میلیارد دلاری است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه دستور آن را صادر کرد و از طریق بانک جهانی در اختیار اوکراین قرار می گیرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این کمک اقتصادی صرف عملیات های حیاتی در اوکراین، مانند پرداخت حقوق کارکنان مراقبت های سلامتی می شود.

بر اساس برآوردهای بانک جهانی، جنگ در اوکراین می‌تواند اقتصاد این کشور را در سال ۲۰۲۲  تا ۴۵ درصد کوچک کند.

اوکراین در حال حاضر دارای کسری بودجه است که هر ماه به میزان ۵ میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گفته وزارت خزانه‌داری، متحدان آمریکا برای کمک به اوکراین اعلام آمادگی کرده اند. گروه ۷ و اتحادیه اروپا نیز متعهد به کمک ۲۹.۶ میلیارد دلاری به کی یف شده اند که به گفته وزارت خزانه‌داری، ۸.۵ میلیارد دلار آن از سوی آمریکا تامین می‌شود.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود که واشنگتن در ماه های آوریل و مه دو کمک ۵۰۰ میلیون دلاری  و همچنین در ماه  ژوئن  یک کمک ۱.۳ میلیارد دلاری را از طریق بانک جهانی در اختیاراوکراین قرار داده است.

بخش نهایی این کمک های اقتصادی تا پایان شهریور ماه در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.

واشنگتن از زمان جنگ اوکراین تاکنون بیش از ۶ میلیارد دلار کمک نظامی به این کشور کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.