تشکیلات خودگردان از بایدن چه درخواستی کرد؟

رادیو «ریچت بیت» رژیم صهیونیستی به نقل از منابع فلسطینی در رام‌الله اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری «محمود عباس» بر دولت بایدن اعمال فشار می‌کند تا در اظهارنظر سیاسی خود به هنگام سفرش به اراضی اشغالی و دیدار با محمود عباس در بیت لحم، خواهان تعلیق شهرک‌سازی‌ها شود یا دست کم خارج از شهرک‌های قبلی بنایی ساخته نشود.

به گفته این منابع، آمریکا به طرف فلسطینی اعلام کرده که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در حال بررسی این مطلب است که در اظهارنظر خود بگوید: «تداوم ساخت‌ شهرک‌ها، راهکار تشکیل دو کشوری را تهدید می‌کند و دو طرف را از توافق بر سر راهکاری دائم دور می‌کند.

این منابع فلسطینی تصریح کردند: بایدن همچنین به راهکار تشکیل دو کشوری به عنوان تنها راهکار مورد قبول آمریکایی‌ها اشاره خواهد کرد.

این اظهارنظرها در آستانه سفر بایدن به منطقه که فردا با سفر به اراضی اشغالی آغاز می‌شود، مطرح شده است و انتظار می‌رود هواپیمای بایدن فردا ساعت سه و نیم بعد ظهر در فرودگاه بن گوریون بر زمین بنشیند و «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی استقبال کند و پس از آن، دو نفر به پایگاه نظامی بلماحیم بروند.

اما در روز دوم، بایدن با لاپید و «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند، وی همچنین برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون تنها ۱۵ دقیقه زمان اختصاص داده است.

بایدن همچنین در ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه به بیت لحم رفته و با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد سپس به اراضی اشغالی بازگشته و در مراسم بدرقه رسمی با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی شرکت خواهد کرد و ساعت ۲ بعد از ظهر از فرودگاه بن گوریون به سمت عربستان پرواز خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.