رسانه‌های اسرائیلی از جمله روزنامه اورشلیم پست امروز (سه شنبه) اعلام کردند، دیدار میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آوی برکویتس، دستیار و مشاور ویژه رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه انجام و بدون صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

قرار بود دولت آمریکا سال ۲۰۱۹ از طرح "معامله قرن" رونمایی کند اما به دلیل انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی آن را به تأخیر انداخت و مقامات آمریکایی در سال ۲۰۱۹ اعلام کردند، دولت این کشور پیش از اعلام رسمی این طرح جنجال‌برانگیز در انتظار تشکیل دولتی ثابت در اراضی اشغالی است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بارها مخالفت فلسطینیان را با طرح معامله قرن اعلام کرده است؛ چرا که این طرح به موضوع قدس اشغالی نپرداخته و اصل راه‌کار تشکیل "دو کشور " را برای حل درگیری‌ها رد می‌کند.

این نخستین بار است که برکویتس در سمت جدید خود به عنوان جانشین جیسون گرین‌بلات، مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا که چند ماه پیش استعفا کرد به اراضی اشغالی سفر می‌کند.

اورشلیم پست نوشت، دولت آمریکا ممکن است این طرح را پیش از انتخابات اسرائیل منتشر کند که قرار است ماه مارس برگزار شود.

به نوشته این روزنامه، هیئت آمریکا در این سفر خود به اراضی اسغالی یکی از دو گزینه را بررسی می‌کند، گزینه نخست انتشار طرح معامله قرن با وجود رکود سیاسی در تل‌آویو است که خود تهدیدی بر امکان موفقیت این طرح محسوب می‌شود و گزینه دوم انتشار این طرح پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل است، انتخاباتی که ممکن است باز هم به بن‌بست ختم شود و مسأله دیگر اینکه انتشار این طرح در تاریخ نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه ماه نوامبر هم خیلی دیر خواهد بود.

انتخابات پارلمانی که دو مرتبه در ماه آوریل و سپتامبر برای تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی برگزار شد، با شکست روبرو شد و از طرفی هم ارزیابی‌ها حاکی از آن است که بحران تشکیل دولت جدید پس از انتخابات ماه مارس همچنان ادامه خواهد داشت.

اورشلیم پست احتمال داد که برکویتس پیش از بازگشت به واشنگتن با بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی- سفید نیز دیدار کند.

پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمت شناخت و سفارت‌ کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد، رهبری فلسطین روابط سیاسی خود را با دولت آمریکا اواخر ۲۰۱۷ متوقف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.