اسپوتنیک گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود در شهر رام‌الله خاطرنشان کرد: ما هرگز انتخابات را بدون قدس برگزار نخواهیم کرد به این معنا که هر شهروند اهل قدس در قلب این شهر در انتخابات شرکت خواهد کرد.

محمود عباس در ادامه افزود: برای تحقق اهدافمان که تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، دست از مبارزه برنمی‌داریم.

پیشتر روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، پس از رایزنی‌ها میان مسئولان اسرائیلی در روزهای اخیر نهایتا تصمیم گرفته شد که درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای مشارکت اهالی شهر قدس در انتخابات شورای قانون‌گذاری فلسطین پذیرفته نشود.

این روزنامه اسرائیلی نوشت: اسرائیل به خوبی می‌داند مشارکت ساکنان شهر قدس در انتخابات به سلطه آن در این شهر لطمه وارد می‌کند.

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود به مناسبت کریسمس در کلیسای شهر بیت لحم در کرانه باختری اعلام کرده بود که رژیم اشغالگر مانع برگزاری انتخابات در شهر قدس اشغالی شده است.

از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شهر قدس اشغالی را به عنوان "پایتخت" رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و  سفارت کشورش را به این شهر انتقال داده، اقدامات اسرائیل که هدفش یهودی‌سازی شهر قدس است، تشدید یافت. صهیونیست‌ها مانع فعالیت ده‌ها موسسه در شهر قدس از جمله تلویزیون فلسطین شده‌اند.

انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به ترتیب از سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۵ برگزار نشده است. جنبش حماس برای شرکت در این انتخابات‌ها اعلام آمادگی کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.