شهاب مرادی: برخورد افراطی با بدحجابی موجب دین گریزی می‌شود

یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: رفتارهای تند و افراطی با زنانی که حجاب خوبی ندارند، آنها را از دین فراری می دهد.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی امروز(۲۱ تیر) در همایش زنان و دختران فاطمی که به مناسبت روز عفاف و حجاب در کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر نقش تاثیرگذار زنان در جامعه، گفت: نقش زنان در جامعه خیلی مهمتر از نقش مردان است و این شعار نیست، بلکه واقعیت است.

وی ادامه داد: زنان مربی جامعه هستند و تربیت کودکان و نوجوانان امروز به عنوان آینده‌سازان فردای کشور به دست زنان جامعه است.

مرادی با بیان اینکه باید به زنان از سر باور احترام گذاشت، نه نمایشی، گفت: متاسفانه زن در خیلی از خانه‌ها آن احترامی که باید داشته باشد را ندارد و حتی از سنین کودکی برخی پدرها و مادرها بین دختر و پسرهای خود فرق می‌گذارند و آن احترامی که باید به دختران خود بگذارند را نمی گذارند.

وی با بیان اینکه در بسیاری موراد در حق زنان اجحاف می شود، ادامه داد: حتی در مساجد هم بهترین قسمت آن مربوط به مردان است.

مرادی در ادامه با بیان اینکه جوانان ما جوانان خوب و دینداری هستند، گفت: گواه این مدعا جوانانی هستند که برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف صف می کشند. این جوانان اگر پول داشته باشند حتما به زیارت عتبات و ائمه اطهار(ع)  هم می روند، لذا باید فکری برای کم کردن هزینه این سفرها برای جوانان بشود تا اعتقادات آنها با حضور در این سفرها محکم تر شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عفاف و حجاب مسئله خیلی مهمی است که فقط خاص زنان نیست، گفت: عفاف و پاکدامنی در وهله اول باید در فکرها باشد تا شاهد نمود آن در جامعه باشیم.

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب باید به محجبه‌ها احترام ویژه گذاشته شود.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه گویا برخی مسئولین از  حجاب خوششان نمی‌آید، وگرنه این همه مشکل در حوزه عفاف و حجاب نداشتیم، تاکید کرد: برخی تلاش دارند تا مردم را  از دین فراری بدهند که باید دست آنها از امور کشور کوتاه شود.

مرادی در ادامه اشاره ای هم به تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در مقوله حجاب داشت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب زمانی جواب می‌دهد که با رافت و مهربانی همراه باشد.

وی گفت: رفتارهای تند و افراطی با زنانی که حجاب خوبی ندارند، نتیجه عکس داده و آنها را از دین فراری می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.