علی بهادری جهرمی  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به هفته تامین اجتماعی گفت: خدا را شکر در سالی که گذشت و در ماه‌های اخیر دولت توانست گام‌های موثری را بردارد. این سازمان امسال توانست برخلاف گذشته که برای دادن حقوق از بانک مرکزی استقراض می‌کرد از آذر ماه بدون نیاز به این کار پرداخت‌هایش را انجام‌ دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: امسال دولت ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده است و پیش‌بینی شده ۹۹ میلیارد دیگر هم در سال جدید پرداخت شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با مدیریت جهادی که در دولت صورت گرفته به ویژه در وزارت نیرو بتوانیم مشکل آبرسانی کشور را را حل کنیم. در این ایام طرح غدیر افتتاح می‌شود تا بتوانیم مشکلات آبرسانی را در استان خوزستان را حل کنیم.

بهادری جهرمی با اشاره به شیوع مجدد کرونا در کشور گفت: با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور زدن ماسک در شهرهای قرمز الزامی است و افراد تزریق واکسن یادآور را فراموش نکنند و توصیه ما این است افرادی که ۶ ماه از زدن دز واکنس‌های‌شان گذشته است از واکسن یادآوری خودشان را بزنند.

وی درباره تغییر مربی تیم ملی و دیدار بازیکنان تیم‌ ملی با رئیس‌جمهور گفت: موفقیت تیم ملی در کشور یک خواسته همگانی برای همه مردم است. فدارسیون فوتبال به عنوان متولی موضوع درخواست‌هایی از دولت برای حمایت و پشتیبانی برای تیم ملی داشتند و جلساتی به این منظور بین فدارسیون و وزارت ورزش برگزار شد و گزارش آن جلسات به معاون اول داده شد و قول داده شد دولت هر کاری از دستش بر می‌آید انجام دهد اما دخالتی در تصمیمات نخواهد نداشت. این خبرهایی که درباره ملاقات بازیکنان تیم ملی با رئیس‌جمهور گفته می‌شود، صحت ندارد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت در حوزه فنی و تخصصی فوتبال دخالت نخواهد کرد اما حمایت خواهد کرد. دولت با جدیت مدافع تیم است. دولت با کادر فنی و وزارت ورزش مذاکراتی داشته است.

وی درباره ابلاغ مصوبه عفاف و حجاب گفت: قانون عفاف و حجاب در سال ۸۴ و برای دولت هشتم است و همان سال ابلاغ شد و همه ما باید پایبند به قانون باشیم‌. دولت معتقد است نباید برای ارائه خدمات عمومی به مردم دسته‌بندی صورت گیرد.

سخنگوی دولت درباره ورود یک شرکت تولید محصولات غذایی برای ورود به حوزه واردات خودرو گفت: سیاست دولت برای صدور مجوز واردات خوردو مقابله با انحصار تولید خودرو است. در  سال‌های اخیر تولید خودرو کاهش پیدا کرده است . مطابق آیین نامه‌ای که دولت پیش‌بینی کرده است استاندارهایی برای همه کسانی که می‌خواهند وارد صنعت خوردو شوند، بیان شده است و کسانی که می‌خواهند فعالیت داشته باشند باید این شرایط بپذیرند و داشته باشند و می‌توانند در این مسیر واردات خودرو حضور داشته باشند.

وی درباره پرونده نهاده‌های دامی گفت: بر اساس گزارش نهادهای امنیتی هیچ‌گونه اختلاسی صورت نگرفته است و برخی از تخلفات در جریانات ادارای اتفاق افتاده بود که با گزارش وزارت اطلاعات از فساد جلوگیری و پیش‌گیری از فساد صورت گرفت سعی شد با تصمیماتی که گرفته می‌شود نهاده‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد و از سوی خود دولت تنبه و اخطار داده خواهد داشت. ریال و دلاری در این زمینه رشوه پرداخت نشده است

سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت یارانه و اعتراضات در این زمینه بیان کرد: بررسی اعتراضات به پایان رسید. در همین مرحله افرادی که مستحق تشخیص داده شدند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و این یارانه از ماه اول به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی بودند که پیش از این از یارانه حذف شده‌اند و افرادی هم اصلا از قبل هم یارانه دریافت نمی‌کردند و برخی از این افراد در دهک یک تا ۹ قرار گرفتند و یارانه به آنان تخصیص داده شد.

 سخنگوی دولت درباره حذف یارانه ‌‌نان تاکید کرد: به هیچ وجه بحث حذف یارانه‌ مطرح نیست بلکه اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها مطرح است، در حوزه نان هم همین است و پرداخت افزایش قیمت از جیب مشتری اتفاق نخواهد افتاد بلکه پرداخت شیوه توزیع آرد اصلاح خواهند شد.

وی افزود: امروز در سراسر کشور دستگاه‌های خرید نان نصب شده است. تا امروز ۶۰ درصد زیرساخت‌ها آماده شده و گفته می‌شود صرفه‌جویی صورت گرفته است. در خصوص  دارو هم همین قضیه اتفاق خواهد افتاد و هیچگونه افزایشی در پرداخت از جیب مشتری اتفاق نخواهد بود .

بهادری جهرمی ادامه داد: اینگونه داروهای بیشتر ی تحت پوشش قرار بیمه‌ها قرار خواهد گرفت. با افتخار می‌گویم امروز کسی نیست که بیمه نشده باشد در خصوص اتباع خارجی هم همین طور است که اگر در سامانه ثبت نام کنند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

سخنگوی دولت در خصوص ساماندهی کولبران گفت: آیین نامه ساماندهی کولبران و ته لنجی نهایی شده و به زودی ابلاغ می شود. حفظ کرامت و امنیت این عزیزان جز اولویت های دولت در این آیین نامه است. 

وی درباره معرفی وزیر کار بیان کرد: در خصوص معرفی وزیر رفاه قانون موعد را مشخص کرده است که فرصت سه ماهه است. طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز در انتظار تصمیم مجلس است.

بهادری جهرمی درباره این‌که با توجه به دستور رییس جمهور بر افزایش یک قلم کالا، شاهد افزایش قیمت دیگر کالاها هستیم، گفت: سیاست دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه ها از پرداخت به دلالان که با آفت‌های فراوانی مواجه بود، به سمت خود مردم رفت که به عادلانه سازی یارانه ها منتهی می‌شد که در نتیجه آن موجب افزایش قیمت کالاهای وارداتی شد. لذا برخی کالاها هم به تاثیر از این کالاهای اساسی دچار افزایش قیمت می‌شوند و دولت مکلف به اجرای آن بود که در کوتاه مدت آثار گرانی برای مردم خواهد داشت اما در بلندمدت آثار خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست با تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی در سال برای هر کالا مواجه هستیم و تا موفق نشویم این ریشه ها را از بین ببریم این افزایش قیمت‌ها را خواهیم داشت. همزمان برخی مصوبات، خود موجب افزایش قیمت در کالاها می‌شود. اصناف با توجه به افزایش قیمت و تورم درخواست افزایش قیمت در صنف خود را دارند و اتحادیه ها ملزم شدند قیمت‌ها را مستند و مستدل در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند و با ارائه هر قیمت خلاف، برخورد و مکلف می‌شوند تا قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

بهادری جهرمی درباره ساماندهی بورس گفت:در حوزه بورس شاهد ثبات نسبی هستیم.  دولت نگاه قلکی به بورس ندارد.  ازجمله سیاست جدی دولت این است که با پیگیری صورت گرفته سود سهامداران پرداخت شد. بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توزیع سود صورت گرفته است. در دولت سیزدهم حدود ۱۰ درصد نیز میانگین رشد داشتیم.

وی درباره مدیریت کنترل خاموشی ها در فصل تابستان بیان کرد :با تصمیم جدی دولت در زمینه مدیریت مصرف برق و با همکاری مردم و ایجاد زیرساخت ها برای توسعه برق شاهد مشکل حادی در این زمینه نبوده ایم. دولت مدیریت برق تابستان را از زمستان سال گذشته آغاز کرد و همچنین کاهش مصرف برق را از دستگاه های زیر مجموعه خود آغاز کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.