ایران موضوع بحث مهم بایدن در سفر به تل‌آویو

نخست وزیر اسرائیل مدعی شده گسترش اقدامات مشترک برای مقابله با ایران، در راس برنامه سفر خاورمیانه جو بایدن به خاورمیانه قرار دارد و گفته اسرائیل حق آزادی مبارزه با ایران را برای خود محفوظ می داند.

تمرکز بر مسئله ایران

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، در آستانه سفر خاورمیانه ای جو بایدن، مدعی شد گسترش اقدامات مشترک برای مقابله با ایران، در راس برنامه این سفر قرار دارد. قرار است جو بایدن، روز چهارشنبه عازم اسرائیل شود. نخست‌وزیر اسرائیل جو بایدن را «یکی از بهترین دوستانی که اسرائیل تاکنون در صحنه سیاست آمریکا داشته است» توصیف کرده و گفته تمرکز سفر او بر «تهدیدها و فرصت‌ها» خواهد بود. به گفته لاپید: «در بحث از تهدیدها، عمدتا بر ایران تمرکز خواهیم کرد».

 

GettyImages-1075075562

 
 

  نخست‌وزیر اسرائیل  مدعی شده  این سفر «در درجه اول و مهمتر از همه بر موضوع ایران متمرکز خواهد بود». او با اشاره به انتشار گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو ادعا کرده پاسخ بین‌المللی به این اقدام ایران باید «قاطع» باشد: «بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل و فعال‌کردن مکانیسم تحریم‌ها با تمام قوا». لاپید مدعی شده: «تا زمانی که ایران تلاش می کند به ما حمله کند، اسرائیل بیکار نخواهد ماند. ما با بایدن و تیمش در مورد گسترش همکاری امنیتی در برابر همه تهدیدها گفتگو خواهیم کرد.». لاپید با تکرار ادعاهای مقامات اسرائیل گفته: «اسرائیل به نوبه خود حق آزادی کامل دیپلماتیک و عملیاتی را در مبارزه‌اش با ایران هسته‌ای را محفوظ می‌داند و اسرائیل بیکار نخواهد نشست».

متن کامل این گزارش را با تیتر «افشای بندهای توافق احتمالی عربستان و اسرائیل!» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.