تلفات حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به شمال یمن

منابع بیمارستانی و امنیتی یمن از کشته و زخمی شدن ۱۷ نفر در حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به شهرستان مرزی «شدا» در غرب استان صعده واقع در شمال یمن خبر دادند.

ائتلاف متجاوز سعودی، عصر امروز (یکشنبه) بار دیگر آتش‌بس در یمن را نقض کرده و شهرستان مرزی «شدا» در غرب استان صعده را هدف قرار داده است.

خبرگزاری «سبأنت» به نقل از یک منبع امنیتی یمن اعلام کرد که در حمله توپخانه امروز ائتلاف سعودی به شهرستان شدا، ۱۷ نفر کشته و زخمی شدند.

منبع امنیتی به سبأنت گفته که وضعیت جسمانی بیشتر مجروحان وخیم است و به بیمارستان رازح در غرب صعده (شمال یمن) منتقل شدند.

در همین ارتباط، شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع پزشکی یمن گزارش داد که در این حمله توپخانه‌ای، یک نفر از غیرنظامیان کشته شده و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

این حملات ائتلاف متجاوز در حالی صورت می‌گیرد که هانس گراندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، ۱۲ خردادماه آتش بس در یمن را به مدت دو ماه دیگر تمدید کرده است.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ۱۲ خرداد ماه از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.