واکنش رئیس جمهور اوکراین به استعفای جانسون

پایگاه خبری اوکراین نیوز گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنین از بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی انگلیس بابت حمایت ویژه‌اش از اوکراین تشکر کرد و گفت: ما دوستی و روابط نزدیکی با یکدیگر داشتیم و من از بابت استعفای او ناراحتم.

زلنسکی و جانسون در ماه‌های گذشته روابط نزدیکتری داشتند و جانسون نیز نخستین مقام ارشد غربی بود که پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به کی‌یف رفت و با زلنسکی دیدار داشت.

رئیس جمهوری اوکراین خطاب به جانسون گفت: ما همگی این اخبار را با ناراحتی گوش دادیم. نه فقط من بلکه تمامی مردم اوکراین با شما ابراز همدردی می‌کنند.

زلنسکی افزود: تمامی کابینه من و مردم اوکراین قدردان کمک‌های شما هستند. هیچ شکی نیست که حمایت انگلیس قدر شناخته می‌شود اما رهبری شما و کاریزمایی که دارید، ویژه بود.

نخست وزیر مستعفی انگلیس و زلنسکی به صورت منظم تماس تلفنی داشتند اما منتقدان جانسون بابت اینکه او مرتبا با زلنسکی حرف می‌زد و در تماس بود، گلایه داشتند چون محتوی آن پس از یک رسوایی سیاسی در دولت توسط دفتر نخست وزیری افشا شد.

همچنین میخایلو پودولیاک، معاون زلنسکی نیز از جانسون به خاطر "تغییر فوری سیاست جهانی به منظور مسئولیت پذیرتر کردن آنها و عدم تلقی حمله روسیه به اوکراین به عنوان یک درگیری کوچک" تشکر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.