ادعای وزیرخارجه آلمان درباره جنگ اوکراین

 رویترز گزارش داد، وزیر خارجه آلمان می گوید دولت برلین اهتمام خود را برای جلوگیری از تاثیرات جنگ اوکراین بر دیگر کشورها بکار می گیرد.

«آنالنا بائربوک» امروز پنج شنبه در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در بالی اندونزی به جامعه بین المللی وعده داد که برلین تلاش خواهد کرد تا از تاثیر جنگ اوکراین بر بی ثباتی در دیگر کشورها جلوگیری کند.

وزیر خارجه آلمان، صرف نظر از جنگ افروزی کشورش در اوکراین مدعی شد که اگر به کشورها اجازه داده شود، همسایگان خود را مورد حمله قرار دهند، هیچ کشور کوچکی احساس امنیت نمی کند.

بائربوک در ادامه گفت که برای ما اروپایی‌ها، در حال حاضر مسئله نحوه برخورد با جنگ وحشیانه در اوکراین نیست، بلکه مسئله دفاع از حقوق بین‌المللی و حمایت از کشورهای کوچکتر و متوسط است.

این مقام آلمانی در ادامه در توجیه جنگ افروزی در اوکراین مدعی شد که ملت‌های کوچک با دقت اوضاع را زیر نظر دارند تا ببینند آیا جامعه بین‌الملل می‌پذیرد که کشوری قدرتمندتر همسایه خود را مورد حمله قرار دهد. اگر اجازه دهیم، هیچ کشور کوچکی نمی‌تواند در آرامش بخوابد.

وزیر خارجه آلمان دیروز در بیانیه ای پیش از عزیمت به اندونزی برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ تاکید کرد: به همین خاطراست که ما به سادگی کنار نخواهیم ایستاد و به روسیه اجازه نخواهیم داد از این نشست به عنوان سکو (به نفع خود) بهره گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.