امیرعبداللهیان: آمریکا بدون رویکرد مبتنی بر پیشرفت در دوحه حضور یافت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و خانم «کاترین کولونا » وزیر امور خارجه فرانسه، در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بصورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک انتصاب خانم کاترین کولونا به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه، ابراز امیدواری کرد با تلاش دو طرف، شاهد توسعه مناسبات در عرصه های گوناگون باشیم.

دکتر امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان برای ارتقای سطح همکاری ها بر اساس احترام و همکاری متقابل تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به گفتگوهای رفع تحریم ها در وین و دوحه اظهار کرد : ارزیابی ما از گفتگوهای اخیر دوحه مثبت است. اما باید دید طرف آمریکایی چگونه می خواهد از فرصت دیپلماسی بهره گیرد. اکنون مسیر دیپلماسی باز است . ما برای رسیدن به نقطه نهایی توافقی خوب و پایدار ، جدی و صادق هستیم و همواره در مذاکرات، پیشنهادات و ایده های مثبت خود را مطرح کرده ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد، طرف آمریکایی‌ بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در دوحه حضور یافت.  معتقدیم نباید جای ابتکار سیاسی را ، تکرار مواضع قبلی پر کند.

 امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد طرف های مقابل نیز به تعهدات خود به درستی عمل کند .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.