فهرست جدید ثروتمندان جهان اعلام شد

به گزارش نیوز، میلیاردرهای جهان از ابتدای سال، شاهد کاهش ثروت خود بوده‌اند و علت آن این است که بازارهای سهام هر از چند گاهی به دلیل عوامل متعددی مانند جنگ روسیه و اوکراین و عواقب ناشی از آن دچار مشکل می‌شوند.

به دلایل مختلف مانند موج امیکرون، جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تورم متعاقب آن در سراسر جهان که تاکنون مهار نشده است، بازارهای سهام با برخی از بدترین روزهای خود در سال جاری روبرو شده‌اند و این مورد به نوبه خود منجر به زیان برای سرمایه‌گذاران شده است و ثروتمندترین افراد جهان تریلیون‌ها دلار ضرر کرده‌اند.

طبق گزارش بلومبرگ، ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در مجموع ۱.۴ تریلیون دلار از دست داده‌اند. این کاهش، شدیدترین کاهش ۶ ماهه در گروه میلیاردرهای جهانی است.

ایلان ماسک، ثروتمند جهان، ثروت خود را حدود ۶۲ میلیارد دلار و جف بزوس، رئیس آمازون حدود ۶۳ میلیارد دلار، دارایی خالص خود را کاهش داد. از سوی دیگر، ثروت مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار متا نیز بیش از نصف کاهش یافت. با این حال، بزرگ‌ترین آسیب‌دیده این رخدادها، چانگ‌پنگ ژائو، پیشگام کریپتو بود که ثروتش به شدت ثروتش کاهش یافت.

 

در تضاد شدید با دو سال گذشته، میلیاردرها در دارایی خالص خود متحمل کاهش شده‌اند. طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ثروت افراد فوق‌ثروتمند چندین برابر شد زیرا بانک‌های مرکزی به همراه دولت‌ها در پی همه‌گیری کووید-۱۹، مجموعه‌ای از اقدامات محرک را در تلاش برای پایدار نگه داشتن اقتصاد و کاهش ارزش همه چیز از ارزهای دیجیتال تا فناوری ارائه کردند.

در حال حاضر وضعیت تغییر کرده است، به ویژه به دلیل تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین که منجر به فشار تورمی بی‌سابقه شده است. این امر سیاست‌گذاران و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان را وادار کرده است تا برای مقابله با تورم فزاینده، نرخ بهره را افزایش دهند.

 

به نوبه خود، برخی از پرفروش‌ترین سهام به سرعت در حال از دست دادن ارزش خود هستند و ثروت میلیاردرهایی که آنها را در اختیار دارند از بین رفته است.

طبق گزارش بلومبرگ، شرکت تسلا بدترین سه ماهه خود را در سه ماه منتهی به ژوئن داشته و آمازون  با بیشترین کاهش از زمان ترکیدن حباب دات کام مواجه بوده است.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که ثروتمندترین فرد جهان است، دارایی خالص ۲۰۸.۵ میلیارد دلاری دارد، در حالی که جف بزوس با دارایی خالص ۱۲۹.۶ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

برنارد آرنو ثروتمندترین مرد فرانسه با ثروت ۱۲۸.۷ دلار مقام سوم را به خود اختصاص داده است و پس از آن بیل گیتس از مایکروسافت با ثروت ۱۱۴.۸ دلار قرار دارد. آنها تنها چهار نفر باقی مانده در باشگاه ۱۰۰ میلیارد دلاری هستند که در آغاز سال ۱۰ نفر را به خود اختصاص داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.