مصرف برق رکورد زد

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر گفت: امروز (جمعه) با وجود آنکه روز تعطیل بود اما به دلیل گرمای هوا، نیاز مصرف به بیش از ۶۰‌ هزار مگاوات رسید.

«هادی مدقق» روز جمعه گفت: مصرف برق در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است و به طور کلی میانگین‌ تقاضای مصرف برق به بیش از ۶۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات رسید که نسبت به هفته گذشته ۸۰۰ مگاوات  افزایش نشان‌ می‌دهد.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر ادامه داد:  امروز با وجود آنکه روز تعطیل بود اما به دلیل گرمای هوا، نیاز مصرف به بیش از ۶۰‌هزار مگاوات رسید.

مدقق گفت: دیروز و امروز همزمان با برگزاری کنکور سراسری، همه پرسنل صنعت برق برای پایداری شبکه برق تلاش ویژه‌ای داشتند و گروه‌های عملیاتی در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار داشتند که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: با توجه تداوم‌گرما، پیش بینی می‌شود مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات عبور کند که دلیل اصلی آن مصرف برق وسایل سرمایشی است که مشترکان می‌توانند در این‌ خصوص با رعایت‌ نکات ساده ای مانند تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ و استفاده از دورکند کولرهای آبی، درپایداری شبکه برق نقش آفرین باشند.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین توانیر گفت: با هماهنگی همه بخش‌های دولتی و صنایع و بخش کشاورزی، تاکنون شبکه برق پایدار مانده و بدون خاموشی سپری شده است.

مدقق افزود: همه مشترکان‌بالای ۳۰ کیلووات مجهز به کنتور هوشمند هستند و مصارف در این سطح  پایش می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.