بازار ارز تهران در هفته‌ای که گذشت

قیمت دلار در هفته جاری تحت تاثیر سفر جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، به تهران و پالس های مثبت برجامی ریزش کرد اما در انتهای هفته با انتشار اخباری مبنی بر بی‌سرانجامی مذاکرات دوحه ، قیمت دلار آرایش صعودی به خود بگیرد.

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در هفته جاری حکایت از ریزش موقت قیمت دلار دارد .

زمزمه سفر بورل و شکست طلسم برجام

اواخر هفته گذشته بود که زمزمه های درباره سفر جوزپ بورل ؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران در بین معامله گران  بازار ارز تهران شکل گرفت.

بورل در شامگاه جمعه گذشته برای شکستن طلسم مذاکرات برجام وارد تهران شد. این سفر از نگاه عده ای از معامه گران به عنوان آخرین تلاش برجامی تلقی شد.

تقویت امیدها به کاهش  قیمت دلار  

بورل در تهران گفت: باید توافق را نهایی کنیم و مذاکرات در روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد. با حضور  بورل در تهران و انتشار اخبار قطعی از بازگشت طرف های قرار داد هسته ای برجام  به میز مذاکرات , امیدها  به کاهش قیمت دلار از روز شنبه  در بین معامله گران تقویت شد. 

نرخ دلار  یک کانال پایین آمد

نرخ دلار روز شنبه یک کانال پایین آمد. با کاهش ۲۵۰ تومانی اسکناس آمریکایی در روز یاد شده دلار زیر محدوده حساس قرار گرفت. فعالان بازار از احتمال عقب نشینی قیمت دلار در ادامه هفته سخن می گفتند؛  بنابراین فضای احتیاط از همان روز شنبه در بازار شکل گرفت.

متن کامل این گزارش را با تیتر «امیدها به احیای برجام عامل ریزش موقت دلار! / شناسایی تاثیر سیگنال منفی دوحه بر بازار» اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.