واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه مشترک دو مقام عربی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با مردود شمردن ادعاهای بی اساسی که اخیراً در بیانیه مشترک دیدار دو مقام عربی در منامه در خصوص جمهوری اسلامی ایران آمده است، اینگونه ادعاها را مغرضانه، غیرسازنده و ناشی از اهداف و انگیزه‌های خاص توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با دعوت از کشورهای یادشده به درک صحیح معادلات منطقه‌ای و توجه به نقش و جایگاه ثبات ساز جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، اصرار بیهوده این کشورها بر ادامه مسیر اشتباه ایران هراسی را دور از حکمت و خدمت به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه قلمداد کرد.

کنعانی اظهار داشت: حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای حق مسلم و قانونی جمهوری اسلامی ایران بوده و توانمندی‌های دفاعی و موشکی نیز مبتنی بر سیاستی راهبردی و در چارچوب دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و به هیچ وجه تهدیدی برای همسایگان نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با تاکید بر اراده و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در حفظ و گسترش روابط با همسایگان و نیز کشورهای عربی و اسلامی، تلاش‌های مضاعف دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در این راستا را دلیل روشن و محکم دیگری بر حسن نیت کشورمان دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.