پوتین: به اهداف خود در عملیات دونباس خواهیم رسید

رئیس جمهور روسیه گفت اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین که حفاظت از منطقه دونباس و ایجاد شرایط برای تضمین امنیت روسیه است، تغییری نکرده و محقق خواهند شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه گفت که عملیات نظامی ویژه این کشور در منطقه دونباس، به اهداف خود می‌رسد.

پوتین طی نشست خبری توضیح داد: «نیروهای روسیه در عملیات ویژه در اوکراین به اهداف خود دست می‌یابند. هدف نهایی عملیات ویژه حفاظت از دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با اشاره به درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اظهار داشت: «اگر نیروهای ناتو در سوئد و فنلاند مستقر شوند، روسیه باید پاسخ دهد. ما مشکلی که با اوکراین داریم را با سوئد و فنلاند نداریم».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ناتو ابزار جنگ سرد است و سیاست خارجی آمریکا را منعکس می‌کند، تصریح کرد: «تمایل غرب برای ادامه جنگ در اوکراین ثابت می‌کند که هدف آنها دفاع از منافع اوکراین نیست بلکه حفاظت از منافع خود است».

پوتین در واکنش به ادعای کی‌یف و متحدان غربی‌اش مبنی بر حمله موشکی به اهداف غیرنظامی، تاکید کرد: «ارتش روسیه غیرنظامیان را بمباران نمی‌کند بلکه تأسیسات نظامی و تسلیحاتی را با دقت هدف قرار می‌دهد».

رسانه‌های اوکراینی پیشتر گزارش داده بودند یک مرکز خرید بزرگ در شهر «کِرِمنچوک» واقع در استان پوتاوا هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفته است. گفته می‌شود در این حمله حداقل ۲۸ نفر کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر مجروح شدند.

سران کشورهای عضو گروه هفت نیز ضمن محکوم کردن حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید در اوکراین، از تداوم فشار تحریم‌ها بر مسکو و بلاروس خبر دادند.

پیش از این، «دیمیتری مِدوِدف» معاون شورای امنیت ملی روسیه ضمن محتمل دانستن وقوع جنگ با ناتو در صورت تجاوز به شبه‌جزیره کریمه، گفت نیروهای روس در حال مبارزه با نازی‌های اوکراینی هستند، نه مردم این کشور.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.