آخرین وضعیت بازار خودرو+جدول قیمت‌ها

امروز ۵ تیرماه ۱۴۰۱ با وجود روند کاهشی بازار دلار، بازار ایران‌خودرو روز کم‌نوسانی را تجربه کرد و تنها دو محصول آن با کاهش قیمت حدود یک میلیون‌تومانی همراه شد.

ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که در روزی که اکثر محصولات این شرکت بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» و «پژو ۲۰۷ دنده ای» در بازار افت قیمت داشتند. به گفته فعالان بازار خودرو امروز بازار با کاهش قیمت دلار مواجه شد اما بازار خودرو تا آنجا که توانست در برابر این افت قیمت مقاومت کرد و ثبات قیمت را به تغییر ترجیح با این حال دو خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک و  پژو ۲۰۷ دنده ای که در بازار عرضه آنها کاهش داشته است یک پله عقب نشینی کردند.

با وجود این بالا و پایین شدن ها فعالان بازار خودر بر این نکته نیز تاکید می کنند خبر اعلام شده مبنی بر این که به زودی وضعیت آیین نامه واردات خودرو مشخص خواهد شد موجب شده تا خریداران فاصله بیشتری از بازار بگیرند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده ۲۰۷ امروز هم ثبات قیمت در بازار داشته و هم افت یک میلیونی را تجربه کرده است با این شرایط امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار  ۴۰۰ میلیون تومانی شد و افت یک میلیونی قیمت را تجربه کرد و قیمت محصول دیگر این خانواده یعنی «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» ۴۰۷ میلیون تومان باقی ماند.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم رشد و افت قیمت داشت، با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار با افت یک میلیونی، ۵۰۹ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم بدون تغییر ۳۹۹ میلیون تومان در بازار باقی ماند، «رانا پلاس» هم بدون تغییر ۳۰۸ میلیون تومانی باقی ماند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز با ثبات در بازار قیمت گذاری شد و با این شرایط «سمند LX » بازار ۳۰۱ میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF۷» نیز در بازار ۳۵۲ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. قیمت «سمند سورن پلاس» هم امروز ۳۵۹ میلیون تومان در بازار قیمت باقی ماند.

ایران 5

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.